TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, November 5, 2011

KENA GULA-GULA GUAN ENG, CIKGU MALA LUPA KEBAIKAN NEGERI SENDIRI

Bye.....Guan Eng!!!
Beginilah kalau dah jatuh cinta. Semuanya nampak baik belaka. Walhal apa yang dibuat oleh Guan Eng tu hanyalah untuk menunjuk-nunjuk saja. Cita-cita Cikgu Mala tinggi, nak jadi YB kat Johor ni, tetapi kalau apa yang kerajaan Johor sekarang dah buat pun masih tak tahu, bagaimana nak terangkan kepada rakyat perkara yang sebenarnya. 

Apa hebatnya setakat pemberian one-off Guan Eng tu dan juga 260 orang? Nak tengok apa yang Johor dah buat, baca kat bawah ni;
Guan Eng baru nak sekali iktiraf, tetapi cuba bandingkan apa kerajaan BN Johor dah buat;

  1. Penghafaz 30 juzuk Al Quran menerima elaun RM1000 sebulan seumur hidup.
  2. Ada 552 Sekolah Agama Kerajaan Negeri dengan lebih 5000 guru dan lebih 135,000 murid yang semuanya atas biaya kerajaan negeri Johor (BN).
  3. Belanjawan 2011, peruntukan Jab Agama Islam untuk tujuan pendidikan, pembinaan sekolah agama dan program pembangunan ummah ialah RM21 juta, tidak termasuk gaji dan kos mengurus.
  4. Pada tahun 2008, para Hafiz dan Hafizah yang berjaya dikesan berjumlah 505 orang. Mungkin ramai lagi yang tak dapat dikesan kerana low profile.
  5. Program membudayakan Al Quran berjaya melibatkan lebih 70,000 peserta.
  6. Program Tahfiz Ibnu Sina dan Tahfiz Imam Syafie sebagai langkah mewujudkan lebih ramai lagi para penghafaz Al Quran secara konsisten.
  7. Guru Al Quran (sambilan) yang diiktiraf dan dibayar elaun oleh kerajaan Negeri Johor ialah seramai 2182 orang dengan masing-masing memperolehi RM100 bagi setiap sessi dengan masing-masing memperolehi sekurang-kurangnya RM400 sebulan bagi 4 sessi.
Camna Cikgu Mala, Guan Eng boleh challenge ke? Kalau ya pun dah jatuh cinta dengan Guan Eng, janganlah sampai tak nampak apa yang baik kat Johor ni. Ehhh....Guan Eng dah sunat ke belum???...ni untuk renungan Jumaat malam Sabtu.

4 comments:

Anonymous said...

Cikgu MALAun, ape khabar laki cikgu yang sakit otak tu?? Kalau dah nak kojol nnt, pikat la YAB Lim Guan Eng yang cikgu minat2 sangat tu. Lagi satu, LGE tu bagi RM1000 - RM1500 tiap2 bulan ke?? kalau setahun RM1000, sebulan baru dapat RM86.67.

Kalau setakat RM1000 dan idup kat Penang, 2-4 mggu pun dah blh abis...

Anonymous said...

cikgu pun x sunat kot..tu jatuhn cintA KAT LGE

Anonymous said...

kesian cikgu mala nak provok orang johor tak menjadi...orang johor lebih tahu mana intan dan mana kaca.

Jgn kecewa cikgu cuba-cubalah joint cikgu bard (PKR ) sebab dia ni lebih banyak idea nak buat provok.....he he

hamPas....cakap tak serupa bikin.

Anonymous said...

ada satu perkara nanti yg Johor takkan mampu nak ikut nanti kalau LGE buat kat PP :

peramas nenen akan diberi elaun RM1000 sebulan seumur hidup, sbg tanda penghargaan atas keberanian.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI