TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Tuesday, November 8, 2011

TEMPAT JATUH LAGI DIKENANG

This brave cat is believed to have walked almost 2,000 miles across Australia to get back home. 
Jessie the cat relocated with her owners from South Australia to a new home in the Northern Territory in March last year. 
But soon after the family’s move, Jessie went missing and is thought to have showed up at their old home over a year later. (more)

Kucingpun tahu sayang tempat lahir dan tempat bermainnya. Kucing di atas mengambil masa setahun, mungkin berjalan kaki untuk pulang semula ke rumah lama tuannya, setelah ia dibawa oleh tuannya berpindah ke rumah baru yang jaraknya 2000 batu di Australia. Kucing tersebut hanya betah tinggal untuk beberapa minggu sahaja di rumah baru tuannya sebelum menghilangkan diri dan hanya dijumpai setahun kemudian di rumah lama.

Yang baru tidak semestinya selesa. Yang baru belum tentu baik. Nasib baik bagi kucing tersebut, rumah lama tuannya masih ada. Kalau dah terbiasa dengan bantal busuk BN, maka undilah BN, jangan nanti bila dah hilang, susah nak tidur, baru nak mencari BN semula. Sendiri yang susah.

3 comments:

HHalem said...

Ini kucing PAS:-)

Suka merantau2..kmdian balik negeri.

cacamarba said...

nsib baik kucing xda warna ijau.kalo x bole bt maskot..haha

Anonymous said...

kucing jgn but main , kalau kena jenis yg baik dan jenis kenang budi ..memang baik ! kucing itu akan tinggal dgn tuan dia sampai mati , kalau nak mati pun dia tak mahu dalam rumah , dia akan mati samada diluar rumah atau jauh dari rumah ,

saya pernah bela 24 ekor kucing dalam satu masa , mcm2 kucing saya dah jumpa dan tahu perangai kucing ...

jgn aniaya kucing !!

ARTIKEL HANGAT BULAN INI