TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, November 17, 2011

TSU KOON TAK BERTANDING, GUAN ENG DAH TERKENCING

Presiden Gerakan, Koh Tsu Koon mengumumkan bahawa beliau tidak akan bertanding mana-mana kerusi samada Parlimen ataupun DUN pada PRU 13 nanti. Menurutnya ia sebahagian daripada strategi transformasi Gerakan yang dinamakan “Bergerak Bersama Rakyat". 


Sudah tentulah pengumuman Tsu Koon ini disambut dengan baik oleh para pengundi dan penyokong BN yang telah menolaknya semasa PRU 12 yang lalu. Tindakan Tsu Koon ini juga akan membuatkan beliau akan lebih dihormati lagi dan mungkin Tsu Koon telah sedar bahawa dia tidak boleh mengulangi kesilapan lalu.

Bagaimanapun tindakan Tsu Koon ini telah menimbulkan kegentaran kepada Guan Eng! Guan Eng seolah-olah dah nampak hari-hari dia bakal bergelar mantan KM Pulau Pinang. Kekurang modal untuk dijaja, maka Guan Eng daripada Ketua Menteri dah bertukar profession menjadi pengulas politik pulak. Spontan Guan Eng mendakwa bahawa Tsu Koon dipaksa keluar. Guan Eng dakwa ni semua kerja UMNO dengan mengatakan “What Umno wants Umno gets,” kepada pemberita di lobi Parlimen. Itu semua kata-kata nak memancing undi Cina di Pulau Pinang pada PRU 13 nanti.

Celaka Guan Eng, jelas kenyataannya berbaur perkauman. Apa kena mengena UMNO dengan Gerakan? Bukankah umum telah mengetahui wujudnya kumpulan dalam Gerakan yang mahukan Tsu Koon bersara.

2 comments:

Mohd said...

Barulah rakyat sedar akan niat jahat Pembangkang yg beria2 nak guna dakwat kekal yg tak kekal rupanya.
Pakatan Rakyat sudah tahu yg mereka tidak akan menang PRU13 nanti. Itulah mereka merancang nak buat kecoh dan buat huru-hara dlm negara supaya Kerajaan yg dipilih oleh rakyat dapat ditumbangkan spt yg berlaku di negara2 Arab.
NATO, Amerika dan negara2 barat dan sekutu2 mereka akan menyumbang senjata
kpd pengkhianat2 negara iaitu Pakatan Rakyat dan orang2 suruhan yg boleh dibiayai oleh Anwar dgn duitnya dari kocek Azmin dan Nurul Izzah.
Negara2 asing cuma mahukan minyak Malaysia.
Jadi rakyat Malaysia yg tak berapa cerdik janganlah termakan dgn rancangan jahat Pakatan Rakyat!

Anonymous said...

tak ya buang masa.. apa al juburi cadang Najib akan ikut...dia nak undi aja.. tp dia tak tau BN akan karam..sebab aljuburi lebih BIJAK dari Najib...najib ikut tarian aljuburi..pada hal Najib tak pandai pun menari saperti si JUBURI tu...ha ha lu fikir la sendiri..

ARTIKEL HANGAT BULAN INI