TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, December 1, 2011

PAS DAN PKR AKAN HILANGKAN PUCAT NGA KOR MING

Orang Melayu memang terkenal dengan sikap pemaaf dan memaafkan terutamanya yang 'hitam manis' macam YAB Datuk Seri Zambry. Bagaimanapun kebiadapan Cina DAP yang pucat macam mayat kali ni tak sewajarnya dilepaskan dengan sebegitu sahaja hanya dengan sepatah permohonan maaf.

Kebiadapan Nga Kor Ming bukanlah keterlanjuran. Ini kerana bukan sekali dia mencetuskan kemarahan orang Melayu, malah telah banyak kali. Sebenarnya dia sedar apa yang diucapkannya. Selaku seorang peguam yang mendapat pendidikan dalam negara (Universiti Malaya), tentunya dia maklum dan masak sangat dengan penerimaan dan reaksi orang Melayu terhadap apa jua yang dipertuturkan. Maka jelas, memang sengaja dia ingin mencipta isu-isu yang boleh membawa kepada kemarahan kaum.

Tuan punya badan yang dihina, YAB Datuk Seri Zambry wajar untuk memanjangkan lagi kes ini. Kebiadapan Kor Ming wajar diajar. Orang Melayu wajar bangkit. bagaimanapun kita hanya dapat berharap kepada Melayu UMNO sahaja yang dapat mengajar kebiadapan Cina DAP ni.

Apa yang boleh kita harapkan dari Melayu-Melayu PAS dan PKR? Dari mereka tiada apa yang dapat diharapkan. Ini kerana pada 2009, Cina yang sama ini juga pernah mempertikaikan tentang kos pembinaan masjid. Apa kata PAS dan PKR?....ini sebahagian petikan dari wikipedia;


Pada 9 Disember 2009, Datuk Ibrahim Ali selaku presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) menyifatkan Nga Kor Ming sebagai biadab apabila mengungkit kos tinggi membabitkan pembinaan masjid di seluruh negara. Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menyatakan ia akan membangkitkan sentiman antara orang Islam dan bukan Islam dan mengapi-apikan kebencian antara kaum. Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Wan Mohamad Sheikh Abd. Aziz menyatakan tindakan ini tidak menghormati Perlembagaan Persekutuan. Dalam perlembagaan, wang hanya disalurkan kepada pembangunan agama Islam. Kerajaan juga memberi peruntukan kepada pusat ibadat lain nampaknya tidak dihargai.

Di Dewan Rakyat, Nga Kor Ming meminta penjelasan kos RM748.26 juta bagi membina 611 masjid dalam tempoh lapan tahun (2000-2008). Dr Mohd Hatta Ramli(PAS), Datuk Johari Abdul (PKR), DrLo' Lo' Mohamad Ghazali (Titiwangsa) dan Khalid Samad (Shah Alam) mempertahankan Nga Kor Ming

Inilah akibatnya, bila sekali berlaku biadap terhadap Melayu, terhadap agama Islam mendapat sokongan segelintir Melayu yang kerjanya asyik membangkang kerajaan, akhirnya puak ini tidak akan lagi berasa takut atau gerun untuk terus mempertikai dan memomok-momokkan Melayu dan Islam.

2 comments:

Anonymous said...

Ingat2 Sayang...cina sanggup buat apa saja..mereka sanggup sabar dan tunggu biar pun lama untk dapatkan kuasa !!

Anonymous said...

betul tu..Melayu patut bersatu dan henti berbalah sesama sendiri

ARTIKEL HANGAT BULAN INI