TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, January 25, 2012

1 - 0 UNTUK MAZLAN ALIMAN


Terus berserabai Mazlan Aliman dapat berita ni. Lum apa-apa lagi dah sah kena 1 - 0. Rupanya FGVH dahpun berubah status kepada syarikat Berhad berkuatkuasa pada 18 Jan lalu.


Cerita pasal FGVH ni aku pelik sikit dengan si Mazlan ni. Habis satu Malaysia dia jelajah nak burukkan penyenaraian FGVH. Tempat yang orang tak suka dia datang, pun habis dia redah.

Kat Felda Perasu, orang tak suka pun dia datang.
Bab peliknya ialah kat Felda Bukit Ramun, tempat dia duduk, tak berani pulak dia nak buruk-burukkan penyenaraian FGVH ni. Tak de pulak dia kempen kat orang Bukit Ramun suruh tolak penyenaraian. Nampak sangat Mazlan tak berani nak temberang dengan orang kampung dia sendiri.

Ha...ha...ha... orang Felda lain, lu fikir la sendiri. Kalau dia betul, kenapa kat kampung dia sendiri dia tak kempen?

4 comments:

Anonymous said...

Anak kurang otak penakut sundal berani buatlah kat tempat sendiri mau kena tanam hidup-hidup dek peneroka tempat dia tu.

Anonymous said...

Memang pun. Dia langsung tak kempen kat orang-orang kampung Felda Bukit Ramun. Kat tempat saya ada sorang lagi spesis yang sama brand macam Mazlan Aliman.

Dengar-dengarnya nak uruskan ladang orang-orang blok 2 dan 5 di tempat saya. Memandangkan ayah saya dah berpuluh tahun jadi ketua blok, maka dengan sempoinya dia kata
"ko ada tak 500k?. Kalau tak de jangan sembang pasal nak urus ladang. Dan pekerja-pekerja ladang pun ko kene uruskan sendiri. Jangan amik pekerja FELDA Plantation punya." Terkebil-kebil calon PAS untuk PRU 13 Parlimen Tenggara ni bila dengar penerangan daripada ayah saya.

Untuk ladang kelapa sawit seluas 10 ekar memerlukan baja sebanyak satu lori yang digunakan untuk mengutip tandan kelapa sawit. Ko ada kudrat ke? Akhirnya siapa yang perasan nak uruskan sendiri kebun setelah hampir 18 tahun join semula dengan FELDA untuk uruskan ladang.

Begitu juga dengan penyenaraian saham KPF di BSKL. Ayah saya termasuk dalam kalangan yang tidak bersetuju. Tapi setelah diterangkan oleh ketua pemuda UMNO barulah terbuka minda dan mula menokok saham KPF ni dan turut mencongak untung ...

Kepada calon PAS ni, saya ucapkan takziah atas pemergian ayahanda tercinta. Sebenarnya banyak yang dia tak tahu pengurusan ladang oleh FELDA. Kini yang tinggal cuma tinggal 2 orang aje generasi pertama lelaki di blok saya.

Saranan saya; cukup-cukuplah terpesona dengan dongengan pihak pembangkang ni. Tak de mananye membawa faedah hidup tambah susah ada laa...

-jln. ledang ke kg.gelam-

Anonymous said...

Mazlan Alimunan ni mana ada orang nak dengar cerita dia, aritu 21 jan jam 9.00 malam di Felda Nitar 2, Mersing kebetulan saya ke rumah adik, Ceramah MLM lagi ramai dari ceramah dia, penduduk tempatan adalah 5 orang, yang lain nya terdiri dari remaja Cina yang dibawa dari mersing. Cerita yang dibawa ialah tentang penyenaraian FGVH yang dia sendiri tak faham, yang aku rasa pelik dia ni, suka masuk bakul angkat sendiri, banyak masalah felda dia selesai (konon) dengan bawa ke pengetahuan Pemimpin BN seperti MB, Datuk Ahmad Maslan. Muka tak malu betul dia ni. BN yg tolong Felda dia yg perasan konon tolong Felda.

Anonymous said...

Anonymous said...
Memang pun. Dia langsung tak kempen kat orang-orang kampung Felda Bukit Ramun. Kat tempat saya ada sorang lagi spesis yang sama brand macam Mazlan Aliman.

Dengar-dengarnya nak uruskan ladang orang-orang blok 2 dan 5 di tempat saya. Memandangkan ayah saya dah berpuluh tahun jadi ketua blok, maka dengan sempoinya dia kata
"ko ada tak 500k?. Kalau tak de jangan sembang pasal nak urus ladang. Dan pekerja-pekerja ladang pun ko kene uruskan sendiri. Jangan amik pekerja FELDA Plantation punya." Terkebil-kebil calon PAS untuk PRU 13 Parlimen Tenggara ni bila dengar penerangan daripada ayah saya.

Untuk ladang kelapa sawit seluas 10 ekar memerlukan baja sebanyak satu lori yang digunakan untuk mengutip tandan kelapa sawit. Ko ada kudrat ke? Akhirnya siapa yang perasan nak uruskan sendiri kebun setelah hampir 18 tahun join semula dengan FELDA untuk uruskan ladang.

Begitu juga dengan penyenaraian saham KPF di BSKL. Ayah saya termasuk dalam kalangan yang tidak bersetuju. Tapi setelah diterangkan oleh ketua pemuda UMNO barulah terbuka minda dan mula menokok saham KPF ni dan turut mencongak untung ...

Kepada calon PAS ni, saya ucapkan takziah atas pemergian ayahanda tercinta. Sebenarnya banyak yang dia tak tahu pengurusan ladang oleh FELDA. Kini yang tinggal cuma tinggal 2 orang aje generasi pertama lelaki di blok saya.

Saranan saya; cukup-cukuplah terpesona dengan dongengan pihak pembangkang ni. Tak de mananye membawa faedah hidup tambah susah ada laa...

-jln. ledang ke kg.gelam-


sudah lah eton. cukup2 la tu buat dosa kering. .

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI