TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, January 13, 2012

KIT SIANG PELIK? ...AKU LAGI PELIK

Kit Siang, apek nyanyuk tu kata pelik dengan pihak pendakwaraya yang mahu membuat rayuan ke atas perbicaraan liwat II. Apa nak pelik. Semua orang nakkan keadilan. Kalau Nuar boleh merayu, takkan orang yang mendakwa teraniaya tak boleh merayu? mana keadilannya. Apa special sangat Nuar Berahim hingga hanya dia sahaja yang boleh merayu?


Apakah kalau DAP dan Pakatan memerintah nanti begitu standard perundangannya terhadap rakyat marhaen? Yang ada pangkat dan nama dapat segala kehendak dan karenahnya, manakala rakyat biasa cukup sekadar ada-ada sahaja.

Sekiranya berlaku rayuan, apa kena mengena dengan kerajaan? Apa kena mengena dengan UMNO? Semua rakyat tahu, yang tak puas hati dan mohon rayuan ialah si pengadu, Saiful Bukhari. Selaku kerajaan yang adil, wajarkah kerajaan menafikan haknya untuk merayu, walhal ruang untuk dirinya mendapat keadilan masih ada? Biarlah mahkamah menentukan sehingga ke peringkat tertinggi. Itu baru adil! Itu yang aku pelik, macam mana apek yang dah nyanyuk boleh memberikan pendapat?

4 comments:

Anonymous said...

Double standard!

Anonymous said...

LIM KIT SIANG... Your days are numbered ma. Don't put both your smelly feet into your dirty and smelly mouth. It was Saiful who wish to appeal. So why u want to menyebok. Does it mean that when PAKATAN is in power COURT OF APPEAL AND THE FEDERAL COURT will be abolished? Ok carry on as the BAR-UA COUNCIL will support u ma!

What a stupid, idiotic approach.

Anonymous said...

Mentaliti KOMUNISMA sudah mula terserlah bila LKSiang saran supaya Saiful jangan buat rayuan di atas keputusan Mahkamah Tinggi. Pasal apa? Bila ada appeal OKT tak sedap atau akan panas buntut dan akan jadi macam kera (monyit) kena belacan ma...

cacamarba said...

aku pelik sbb kit siang pelik.anak dia guan eng pun pelik jgk..cucu dia lg pelik.memang pelik keluarga pelik ni.pelik-pelik..hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI