TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, January 26, 2012

SIAPA LEBIH BIJAK; AZIZ BARI ATAU AZIZAN?


Aziz Bari agaknya bengang habis dengan MB Kedah, Azizan Razak. Diharapkan agar Azizan yang duduk dalam kem pembangkang akan menyokong dia dalam memansuhkan AUKU. Rupanya lain.

Memang le kedua-duanya bekas ahli akademik. Tapi sekarang nampaknya dah jadi dua darjat. Seorang masih waras dan nampak jalan kebaikan AUKU hasil pergaulan dengan pelajar-pelajarnya dulu. Seorang lagi dah hilang akal, kepentingan anak bangsa tolak belakang, yang penting diri puas dengan pemansuhan AUKU, seronok dijulang oleh sekumpulan kecil mahasiswa yang mahasewel.

Bukan nak menyokong Azizan. Tapi aku yakin tindakan Azizan mempertahankan AUKU adalah berdasarkan pengalaman dan pengamatannya selaku ahli akademik dahulu. Inilah yang dikatakan kewarasan. Kepentingan politik dan populariti sanggup ditolak tepi demi kebaikan anak-anak bangsa dimasa akan datang. Aku tabik kat Azizan. 

Kepada Aziz Bari, teruskan usaha kamu mencari populariti. Mungkin nanti pada PRU13 boleh saja kamu bertanding melawan Azizan yang menongkah arus Pakatan.

No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI