TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, February 7, 2012

HINDRAF KURANG AJAR, MANA MIC?

MIC sah gagal. Total gagal dalam membantu BN. Apa yang pemimpin MIC buat? Kaum India bukannya ramai sangatpun kat Malaysia ni. Tapi kurang ajarnya melampau-lampau.

Terbaru Hindraf nak saman PM dan Timbalannya dengan mengemukakan kertas saman dalam bahasa Tamil. Kurang ajar!...ingat ni Tamil Nadu ke? Nak saman, saman le, tapi jangan memomok-momokkan sistem yang ada.

Jenis tak tahu bersyukur. Atok nenek dia dulu dibawa oleh British ke Malaysia cuma untuk tumpang cari makan. Aku yakin British tak pernah janjikan kerakyatan kepada datuk nenek mereka dulu. Tapi orang Melayu yang jenis lembut hati, kesian tengok bangsa merempat, dek dah lama sama-sama mengais di bumi yang sama untuk mencari makan, orang Melayu terima mereka seadanya, walaupun nak melayan kerenah mereka dulu terpaksa kerajaan mewujudkan kedai todi berlesen.


Bagaimanapun bukan semua keturunan India di Malaysia ni kurang ajar. Ramai lagi yang baik dan bagus. pandai bawak diri, pandai hormat menghormati. Cuma Hindraf ni mewakili sekelumit India yang mungkin dari keturunan yang memenuhi kedai todi dulu. Kelompok kecil inipun, apakah MIC tak mampu nak jinakkan? Apakah MIC tak mampu nak tunjukkan kebaikan kerajaan kepada mereka selama ini. Adakah mereka akan lebih baik dengan menetap di India sekiranya atok nenek mereka dulu tidak berhijrah ke Tanah Melayu yang bertuah ini?

Aku nak tengok apa reaksi MIC. Hindraf kata selama 55 tahun kerajaan BN mendiskriminasi kaum mereka. Kalau reaksi MIC tak positif, maka tidak teragak-agak aku akan mengajak Melayu Johor agar jangan mengundi calun BN dari MIC pada PRU akan datang ni. Biar mereka benar-benar rasa apa itu diskriminasi.

8 comments:

Anonymous said...

dah namapun pertubuhan haram. saman itu bersifat "null and void"

hanya orang PKR dan PAS seperti chegubutt dan mat sabu yang menyokong pertubuhan haram Hindraf ni.

masalodeh said...

MIC tu Hndraf.....
Hibdraf tu MIC......
MIC tu DAP......
DAP tu MIC.....
PKR tu MIC.....
MIC tu PKR.....
MIC komponen PR.....
BN...hanya UMNO saje.....

MELAYU KULAI said...

Masih wujudnya sekolah vernakular, selagi itulah masalah polarisasi kaum akan terus wujud dan melahirkan insan bangang mcm ni.
Den sokong 1 sekolah untuk semua...

Omar Ja'afar said...

ini lah sebab nya kerajaan bagi muka dari mula. sekarang terima saja lah!

Anonymous said...

paria2 ni bkn tau syukur. hantaq blk tamil nadu. biaq kena bela lembu sambil pkai cawat je

Anonymous said...

Bodoh bangang..haram tetap haram..bla lagi kdn nak bertindak..apa merit mereka nak saman no 1 dan no 2 tu....gila publisiti india ni..datang sehelai sepinggang tak sedar diri..podahhhhhpandikuty

Anonymous said...

Biarlah..mereka nak saman...

Mereka hanya menunjukkan kebodohan kaum mereka....

Dahlah tak tahu sejarah, lepas tu buat kerja bodoh...

Kita memang tak boleh nak paksa 100% India sokong BN...kalau ada majoriti pun dah bagus. Khabarnya, sokongan Indian kepada BN telah naik mendadak...

Biarlah Hindraf dgn todi todi nya...

** Dia ingat bila pakatan rakyat menang, kaum dia boleh dpt semua yg dia minta... Contoh kat Pulau Pinang. Apa dah jadi dgn Kg Buah Pala...Anwar janji menggunung, bila dah menang kat Pulau Pinang, kampung kena roboh..Inilah akibat dari terlalu percaya dgn janji kosong/manis anwar yg peniou besar

Anonymous said...

tu sume keling mabuk todi ckp merapu...tgh2 mabuk tu elok je hantar keling2 n sekali anak cucu cicit mrk ke kg halaman mrk kat india nu..ddk tpt org dpt w.negara n byk keistimewaan tapi perangai seeropa anjing..bagai melepaskan anjing tersepit,,elok je jd mcm 13 mei tu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI