TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Tuesday, February 21, 2012

NIK AZIZ MENGESAHKAN NUAR SOKONG ISRAEL



Biasanya Pok Nik merupakan orang yang cepat memberikan sebarang reaksi apabila ditanya tentang sesuatu pendapat. Bagaimanapun suasana agak berbeza bila bab tentang pertemuannya dengan Nuar Berahim.
Pok Nik terpaksa mengambil masa untuk mengeluarkan kenyataan tentang pertemuannya dengan Nuar Berahim. Mungkin Pok Nik terpaksa mencari-cari ayat yang sesuai untuk disesuaikan dengan apa yang hendak didengar oleh Nuar dan juga pengikut PAS.

Akhirnya melalui MStar Online terkeluarlah perkataan Pok Nik;
"Saya ingin mengulangi pendirian saya dan Majlis Syura serta pendirian PAS khususnya bahawa (kami) tidak sekali-kali mengiktiraf walaupun seinci hak Yahudi terhadap bumi Palestin yang dirampas pada hari ini. Berbeza atau tidak dengan sesiapa, PAS tetap dengan pendirian ini,"

Cuba fahami dengan mendalam maksud kata-kata Pok Nik tu. Jelas menunjukkan Pok Nik mempunyai pendapat yang berbeza dengan Nuar iaitu Pok Nik tak iktiraf Israel dan pendapat ini tentunya berbeza dengan Nuar yang mengiktiraf Israel.

Cuma tak tahu le jampi apa yang Nuar sembur kat muka Pok Nik hinggakan Pok Nik begitu takut sekali untuk menyanggah dan mengajak penyokong PAS menentang Nuar. Mungkin agaknya Pok Nik telah dijanjikan jawatan Menteri Mentor kerajaan Pakatan kot.

No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI