TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Monday, February 20, 2012

NUAR CARI SIMPATI DI SEMBERONG

Heboh media puak Pakatan membicarakan tentang kekecohan ceramah Nuar Berahim di Semberong semalam. Bermacam andaian dan tuduhan yang mereka buat. Kalau mereka boleh berandaian, maka rasanya tak salah untuk aku juga berandaian.

Selaku anak jati Johor aku memang tidak yakin ianya dilakukan oleh orang Johor. Bukan sekali, dah banyak kali Nuar datang Johor, orang Johor seronok berduyun-duyun datang nak tengok bintang porno terkenal. Bukan senang nak tengok bintang dari dekat. Maka tak ada sebab nak halau Nuar. Itu sebabnya kalau setakat pemimpin PAS yang datang, jumlah yang hadir boleh bilang. Tapi kalau bintang porno, kita orang Johor memang seronok nak tengok. Masa kat Felda Tebrau, dia datang, aku pun hadir sama. Punya seronok orang tengok dia beraksi atas pentas, sampai ada yang berbunyi, Nuar ni kalau pakai jeans nampak kat mana bengkoknya!

Kemudian setiap kali Nuar datang, rombongannya mengalahkan rombongan nak menghantar jutawan Cina ke kubur. Punya le ramai. Anak tempatan yang hadir entah berapa kerat aje.

Maka kalau setakat nak berandaian oleh pihak Pakatan, tak payah le.


Kalau Sidiqin Omar ni nak menuduh Hisham punya arahan, maka aku rasa ni arahan dari Nuar yang suruh orang-orang sendiri buat provokasi. Aku rasa Hisham pun tak ada masa nak layan Nuar ni. Banyak lagi kerja dia yang tak selesai, asyik bertambah dek perangai puak Pakatan yang berkempen tak mengira masa, macam orang tak ada kerja.

Lebih aku yakin lagi bahawa ini adalah arahan Nuar ialah setahu aku orang UMNO ni tak le sebodoh dan sedungu pencacai Pakatan.


Takkan le orang UMNO nak merusuh datang dengan berpakaian UMNO dan membawa bendera. Tu semua boleh jadi bukti! Yang meninggalkan bukti bila buat kerja kotor cuma Nuar aje. Tu sebab ada video hit.

Maka sahlah ini semua kerja-kerja puak yang diupah oleh Nuar untuk mencari simpati di Johor. Tak payah le ko nak cari simpati kat Johor ni dan tak payah le ko takut-takut nak datang Johor. Datang le bila-bila masa pun dan di manapun, gerenti orang Johor akan berduyun datang, seronok nak melihat dari dekat wajah bintang porno. Kalau nak ramai lagi audience, buat live show, bawak China doll. Gerenti pecah panggung! 

Tapi kalau ko tanya semula apa yang diceramahkan, mintak maaf le, 98% tak ambik kisah. Kerajaan sibuk buat kerja, nak bina negara, nak bantu rakyat, ko sibuk menyelinap tempat orang menabur fitnah dan menabur janji. Buat le kerja yang berfaedah sikit! Setakat ceramah aje, beras kat rumah rakyat tak bertambah. Yang jelas seringgit dua pasti terbang nak sumbat dalam tabung sedekah yang sentiasa ada dalam setiap ceramah. Penyamun!



4 comments:

Anonymous said...

Nak saja load kat blog Abg Anuwar lagu ni mesti dia sukeee...

http://www.youtube.com/watch?v=GVTN5o9Kgu8

Anonymous said...

1 je aku respect..
anwar pakai topi keledar semasa naik motor.

menteri umno ada buat?

hehehe

Anonymous said...

Anwar pakai helmet sebab takut kene baling botol dari belakang, abis bersepai kepala hotak pakcik Nuar tak boleh nak pikir spin isu lagi....

Anonymous said...

topi kledar dia memang pakai tp topi batang bengkok ada pakai ka?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI