TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, February 29, 2012

PEMIMPIN KEADILAN KATA PENEROKA KEMARUK DUIT

Ada sesiapa yang kenal tak kat Mamat ni? Rata-rata kat Tenggara ni kalau terlanggar bahu pun, orang tak berapa nak kenal. Tapi di kalangan ahli PAS dan PKR, mamat ni kira hebat juga le. Zabidie Abas, Ketua AMK Johor.

Mamat ni sebenarnya anak peneroka Felda Bukit Besar, tapi mungkin dah terpesong. Agaknya kerana terlalu taksub dengan Al Juburi, maka ketika mengeluarkan kenyataan langsung tak fikirkan perasaan orang-orang Felda, termasuk le emaknya sendiri.

Ada ke patut dikatakannya para peneroka Felda kemaruk duit. Aku rasa dia yang kemaruk kerana kempunan tak ada bahagian.


Nak katakan dia tak faham, rasanya si Zabidie ni saja buat-buat tak faham. Sengaja memperbodohkan diri sendiri. Bab borang tu, bukannya dia tak tahu bahawa borang tersebut adalah untuk mengemaskini data peneroka Felda sebelum diberikan durian runtuh. Jadi bila diberi, tidaklah sampai terberi kepada yang dah masuk liang lahat.

Punya baik Felda, sehinggakan demi untuk memastikan para peneroka menikmati durian runtuh tersebut, status 'blacklist' peneroka juga ditanya agar durian runtuh tersebut tidak tersangkut di institusi kewangan. 

Kepada orang Felda, orang-orang seperti Zabidie dan Mazlan Aliman ni, tegur dan tengok boleh. Tapi kalau apa yang dia cakap, dengar jangan.....semua temberang. Semua politik cari makan aje.


1 comment:

Anonymous said...

Takde modal dah nak cakap. OOOI sape taknak duit ...bodo la....bukan mencuri memang wang yang patut diterima. Dari curi kabel sana sini dan menjual benda terlarang kat terengganu tu lebih baik dapat imbuhan macam kat Felda. Orang2 Pakatan ni terlebih pandai macam kat Pahang. Buat malu je takatahu fizik nuklear nak buat kenyataaan yang lain yang menyong pun sama bangan...tahap zero fizik. Nak tergelag baca hujah dia orang pasal Lynas. Ni hampa semua kena start belajar apa itu isotop leaps apa itu isotop dan gelomnang nya. Tak tau tanya jangan bagi fakt bodo kat orang bodo..bukan pakar nuklear fizzik berlagak macam dia tokoh ...malu la....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI