TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Thursday, March 1, 2012

KESIAN ORANG DAP, DATANG NAK MAKAN


Bila terbaca berita kat MKini, timbul pulak rasa kesian kat penyokong DAP ni. Datang ke majlis BN hanya untuk makan. Bila tak dapat makan, keluar le pulak cerita mereka dikasari oleh penyokong BN. Ianya berlaku di  SRJK (C) Bandar Sungai Long, Selangor, beberapa minit sebelum ketibaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk majlis pecah tanah sekolah tersebut hari ini.

Rasanya lain kali, kalau BN ada buat majlis, siapkan makanan bungkus untuk orang-orang DAP ni. Kalau dia orang datang, kasi sebungkus dan dia orang dah boleh balik terus. Kesian kat dia orang. Kalau dengan DAP, bukan dapat makan free. Bila ada majlis, siapa yang nak makan kena bayar. Itu yang bila dapat tahu ada makan free, berkerumun dia orang datang. Kumpulan DAP tersebut diketuai oleh Ahli Majlis Perbandaran Kajang (MPKj), Lee Kee Hiong yang disertai oleh 20 orang lagi.


Selain dari itu, aku rasa lain kali kalau ada majlis makan-makan yang terbuka ni, petugas-petugas BN jangan le berkira sangat. Dah berzaman, pemimpin-pemimpin BN memang tak pernah berkira kalau soal makan. Lantak le yang datang tu orang PAS ke, PKR ke, DAP ke, Bangla ke, kalau ada makan, sama-sama le makan. Sikit sama sikit. Itu menunjukkan budi dan bahasa orang BN. Selagi mereka tak terkinja-kinja dalam majlis BN, maka biarkan le sahaja. mana le tau sebab asyik dapat makan free, nanti terbuka pulak nak jadi penyokong dan jentera BN!


4 comments:

Anonymous said...

Inilah akibat gersang gagal dipuaskan suami DAPIGS yg melanggan GRO/Pelacor..

Hidop hak asasi melacor..hidop Dapigs..

Bini gila kegersangan berbaju hijau..kah kah kah

Anonymous said...

Tak salah nak makan, dia bayar cukai juga jadi tak salah makan, belanja makan duit rakyat bukan duit BN

Anonymous said...

ni anon 8:00, ko baru berapa tahun duduk malaysia????sejak bila kalau DAP datang ke parti orang dengan niat yang baik???kalau setakat nak datang makan kena pakai hijau ramai2 berkerumun satu geng lepas tu kata datang nak makan....

itu nama dia nak cari pasal...hak asasi manusia jugak kalau tuan rumah tak nak terima orang datang ke majlis..tak kan lah pasal ko pembangkang semua orang kena tadah tangan jemput masuk...

Anonymous said...

Datang dengan niat tidak baik sbb tu kena halau....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI