TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, March 23, 2012

MAHASISWA TAK MINAT BELAJAR, MINTAK DIKUBURKAN


Diberitakan kira-kira 80 orang pelajar pro-Mahasiswa pada petang ini berhimpun di hadapan Kementerian Pengajian Tinggi di Putrajaya sambil membawa sebatang nesan untuk diserahkan kepada Menteri Pengajian Tinggi, DS Khaled Nordin.

Kumpulan mahasiswa tersebut yang kononnya menuntut pilihanraya kampus diadakan segera, bagaimanapun gagal menemui Khaled sebaliknya hanya berjaya menyerahkan memo tanpa nesan kepada setiausaha politik Khaled.

Nesan yang kononnya melambangkan kematian demokrasi pelajar sebenarnya hanya melambangkan jiwa pelajar tersebut yang dah mati untuk belajar.

Lihat sahaja muka-muka yang berkumpul tu, paling handalpun pada PRU 13 nanti hanya akan jadi tukang panjat pokok untuk memasang bendera dan sepanduk puak Pakatan. Kesian mak bapak depa yang berharap agar anak jadi manusia cemerlang, rupanya anak mereka dah tempah nesan sendiri.

4 comments:

Anonymous said...

...inikah bakal2 pemimpin negara atau bakal2 penyapu buruk?..kita tengok dalam masa 5~10 tahun lagi!...ini bukan cara demonstrasi yang matang!

UB46
Al-Jubail, KSA

Anonymous said...

batu nesan itu simbolik bagi para pelajar telah mati akalnya......tunggu masa utk dikuburkan....batu nesan dah disediakan sendiri.....

Anonymous said...

batu nisan tu sebagai wasiat untuk ditanam bersama dengan mahasewal apabila mati nanti. tu yang sesuai sebagai kesimpulannya

Neilkie69 said...

Batu nesan yang dibawa mereka ini menandakan atau simbolik behawa semangat dan jiwa mereka untuk belajar sudah mati. Otak mereka ini sudah mati untuk belajar, jiwa mereka sudah tamat, semangat mereka untuk menuntut ilmu sudah luntur. Elok sangat jika nesan ini dipersembahkan kepada ibu bapa mereka...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI