TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, March 17, 2012

MB JOHOR SILA JELASKAN

PRU semakin menghampiri. Ada isu yang kalau dulunya hanya berkisar dalam perbualan pihak pembangkang sahaja, kini telah menular di kalangan para penyokong BN. Justru, para pemimpin perlu untuk menjelaskan kepada rakyat secara terperinci, bukannya mengambil sikap berdiam diri, tunggu dan lihat yang akhirnya membawa kemusnahan kepada BN.

Di Johor sekarang ini ada 2 isu hangat diperkatakan rakyat saban hari. MB Johor, Dato' Hj Abd Ghani Othman diminta telus  dan jujur menjelaskan kepada rakyat.

Isu pertama ialah berkaitan ura-ura penjualan saham KFC dan QSR kepada pihak lain. Rakyat umumnya mengetahui bahawa rangkaian perniagaan KFC dan QSR perniagaan tunai dan mempunyai kaya tunai. Mengapakah perniagaan yang kaya tunai ini yang amat sukar untuk diperolehi ingin dilupuskan. Sepatutnya kerajaan negeri mempertahankan pemilikan ini.


Keduanya ialah apa rasionalnya saham KPRJ dalam Tebrau Teguh dilupuskan? Mengapa saham KPRJ dalam Tebrau Teguh dijual kepada Iskandar Waterfront Holding walhal apa yang rakyat faham, Tebrau Teguh mempunyai kepentingan dalam pembangunan projek bersepadu penapisan petroleum bernilai RM15 bilion?

Ghani sudah sewajarnya turun padang menjelaskan kepada rakyat. Hal di atas bukannya perkara kecil. Para penyokong BN juga sudah termakan dengan isu-isu tersebut. Harus diingat, apabila sesuatu isu itu diperkatakan oleh rakyat, ianya bukan bermakna rakyat bodoh dan tidak faham tetapi rakyat memandang dan menilai bahawa tindakan yang diambil oleh kerajaan itulah yang bodoh dan merugikan rakyat!

Diharapkan, janganlah pada PRU 13 nanti sokongan rakyat Johor terhadap BN berpindah dek sebab tebal anggapan dalam fikiran mereka bahawa MBnya bodoh, bebal dan degil.

8 comments:

Anonymous said...

AGO macam tahu2 aje dia dah kena drop untk PRU 13 ni..DS Najib,not even a seat for Parliment for AGO plse..kalau dia dudok juga tanding negeri orang lain akan naik jadi MB..aku rasa 4 terms dah cukup lama..bukan bagus nya AGO ni..seberanya dia ni yg ranapkan GLC Johor...cukup2 lah AGO!!!

Anonymous said...

MB tolong jawab...jgn dok nak berzapin jer...sekarang ni rakyat johor pun dah meluat tgk muka kau..

Anonymous said...

Ha...haa...haaa, DUN Serom bank pun tak ada lagi. Ketinggalan zaman.

Anonymous said...

Sebenarnya di johor banyak lagi isu yang belum terungkai....aku pun tak taulah...kenapa dapat MB paling bodoh kat negeri aku..

Anonymous said...

A big disappointment from the very beginning..Ghani despite his academic background is a lousy leader.One wonder how he servived 3 terms,maybe by "mengampu bodek" Bukit Serene...He once promised to repay ASJ and DJ investors..we are still awaiting..dont just keep quiet just becos you are not gonner get another term!!!

Anonymous said...

Sama macam ex MB perak, jual ladang FIMA kepada KLK last2 lingkup perak terus, hu hu hu.

Anonymous said...

siapa owner yang beli tu beb..? Siap Pengerusinya...?

Anonymous said...

Jcorp 51%, Pihak lain 49% - tak pasti siapa, kenapa JCorp tak minta bantuan Tabung Haji/PNB, Hairan Bin Ajaib.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI