TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, March 5, 2012

POK NIK SANGATTT BERJAYA


Tersangatlah berjaya Pok Nik membentuk rakyat Kelantan selama 22 tahun menjadi MB Kelantan. Kejayaan Pok Nik bukan aku yang canang tetapi EXCO Agama Kelantan, Datuk Nik Abdullah. Cuba baca kenyataan Nik Abdullah di bawah ini tentang kejayaan Pok Nik.



Nasib baik le bebudak dan mak bapak yang dah tak minat untuk belajar mengaji Al Quran tu berlaku kat Kelantan. Kalau kat tempat lain, sahih Pok Nik kata tu tanggungjawab kerajaan, tapi disebabkan ianya kat Kelantan, maka tanggungjawab tu terletak kat bahu mak bapak.

Kira-kiranya kerajaan UMNO/BN Johor ni lebih hebat dari kerajaan pimpinan Pok Nik yang kononnya Islamik. Johor disediakan sekolah Agama yang secukupnya dari segi prasarana dan tenaga pengajarnya untuk anak-anak mendapat pendidikan agama. Tak cukup dengan itu, di masjid-masjid juga disediakan guru-guru. Nampaknya kerajaan UMNO/BN Johor merasakan adalah tanggungjawab kerajaan untuk mendekatkan anak-anak dengan agama.

Menyedari sama pentingnya menguasai ilmu agama dan ilmu dunia, acapkali pihak berkuasa di negeri Johor mengadakan perbincangan dengan pihak Kementerian Pendidikan agar jadual waktu persekolahan kebangsaan tidak melangkaui waktu untuk membolehkan anak-anak menghadiri sekolah agama. Maka....apa cerita Pak Lebai PAS?

Harap PAS jangan le salahkan mak bapak aje. Mana tanggungjawab kerajaan PAS? Apakah selama 22 tahun memerintah, ini kejayaan PAS? Apa yang PAS buat untuk selama ini sehinggakan mak bapak sampai tak minat nak suruh anak belajar mengaji? Atau cukupkah untuk Islamik hanya dengan menggantung gambar Pok Nik kat dinding rumah aje!

2 comments:

Anonymous said...

PAS PARTI CERAMAH SEPANJANG TAHUN....SIANG MALAM PONGG!PANGG!PONGG! PANGG!....SEMUA KERAJAAN TAK BETOI LAAA...DEPA JA BETOI !! MELUAAATTT RRRRR

AJAI62 said...

Assalam Bro

Mereka bersetuju untuk tidak bersetuju yang itu tanggung jawab mak/bapak... Kerajaan bole lepas tangan dah selalu2 buat ceremah politik,,,,

ARTIKEL HANGAT BULAN INI