TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Sunday, March 18, 2012

UMI HAFILDA BUAT NUAR BERBISUL DI BONTOT

Nuar Berahim tak senang duduk. Tak tahu le sapa yang kena seranah dengannya. Sebabnya ialah Umi Hafilda telah merancang untuk menjelajah ke seluruh negara setiap minggu untuk menjelaskan isu-isu yang berkaitan dengan Nuar Berahim.

Umi nak rakyat Malaysia tahu, siapa tu Nuar Berahim. Umi nak terus berceramah hingga selesai PRU 13. Bukan setakat isu Nuar aje yang Umi sentuh, malah Umi juga meminta agar orang Melayu bersatu dan tidak terpedaya dengan dakyah pembangkang.

Bab mintak orang Melayu bersatu dan tidak terpedaya dengan dakyah pembangkang ni, pagi tadi sempat aku singgah mendengar ADUN Pasir Raja, YB Datuk Dr Adham Baba di program Mesra Sakinah di Felda Bukit Ramun.

ADUN BN ibu tunggal dibantu, ADUN PAS, ibu tunggal diintai
Adham semasa berucap itulah juga isinya. meminta orang Melayu bersatu dan jangan terpedaya dengan dakyah pembangkang. Menurutnya, kalau diamati, Melayu sekarang dah terpecah kepada 3 kelompok iaitu yang menyokong UMNO, yang menyokong PAS dan yang menyokong PKR.

Mujurlah DUN Pasir Raja ni ada YB yang macam Adham, yang sudi mendengar masalah rakyat hatta di warung mahupun menahan keretanya di tepi jalan. Maka walaupun Felda Bukit Ramun ada Mazlan Aliman selaku AJK PAS Pusat dan Felda Bukit Besar ada Zabidie Abas selaku Ketua AMK Johor, tetapi perpaduan orang Melayu di DUN Pasir Raja ni bukan kata pecah, retak pun tidak. Kalau setakat terserpih sedikit mungkin ada. Itulah totok-totok yang sama yang mengekori Mazlan dan Zabidie.

3 comments:

Anonymous said...

Perpecahan membuatkan orang MELAYU menjadi minoriti dinegara sendiri.Renung2kan lah.

zopinion said...

memang betul melayu sudah berpecah dan orang yang bertanggung jawab memulakan perpecahan ini adalah Anwar...

http://wubra.blogspot.com/2012/03/anwar-kecut-tak-berani-bukak-mulut.html

Wake UP! said...

Biarlah berbisul pun. Ada orang PAS tetap paksa bini puaskan nafsu dia jugak walaupun tumbuh bisul.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI