TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, April 14, 2012

AWAS...JANGAN AMBIL MAHASEWEL JADI PEKERJA


Seramai yang berkumpul kat atas tu aje yang kurang ajar. Aku ingatkan ramai mana. Kalau setakat tiga empat ratus orang le, nak tunjuk handal berbanding lebih dari sejuta setengah yang belajar di merata pusat pengajian tinggi di Malaysia ni dari peringkat sijil hingga ke PHD, rasanya bebudak ni memang pendek akal dan menempah susah. Memang sah, gelap masa depan.

Dengan gambar yang terpampang di merata tempat dan media, aku rasa wajar bagi pemilik perusahaan dan perniagaan mengambil langkah berjaga-jaga untuk mengambil pekerja. Pelajar-pelajar yang kurang ajar ini tidak wajar diberikan peluang pekerjaan. Mereka inilah golongan pemberontak yang sekiranya bekerja nanti akan menjadi penghasut yang mungkin akan mencetuskan pula bantahan-bantahan dan mogok yang menyekat produktiviti dan mendatangkan kerugian. 

Kalaupun mereka ini nanti berijazah, ia bukanlah bermakna mereka cerdik. Golongan ini adalah mereka yang akan menggigit semula tangan yang memberi mereka makan. Mereka memang tak boleh ditolong dan tak boleh dibantu.

Sekiranya antara mereka ini adalah penerima pinjaman PTPTN, maka wajarlah ianya ditarik balik kerana dari tingkah laku mereka, jelas, inilah golongan yang tidak akan membayar semula pinjaman tersebut.

Kalau anda selaku majikan, mahukan anda mengambil bebudak yang kurang ajar sebagai pekerja anda? Tapi apa yang kesiannya, kalau dilihat pada gambar-gambar, hampir kesemuanya bermukakan Melayu. Mana bangsa lain? Kenapa bodohnya budak Melayu mudah dihasut ketika bangsa-bangsa lain bertungkus lumus untuk mengejar keputusan secemerlang mungkin agar pinjaman mereka ditukar kepada biasiswa?



Gambar dari MalaysiaKini


8 comments:

Anonymous said...

Muka yang sama dari KUIS...tak sedar diri !!

Anonymous said...

Pesan sama semua Ah Long ...jangan kasi itu budak2 pinjam wang..konpem tarak bayar punya...!

Anonymous said...

aku pn xtau nk ckp aper.. anyway, mmg terror pembangkang hasut rakyat... ptuih...

Anonymous said...

Suruh mereka belajar cakap cina sebab nanti nak bekerja dengan syarikat cina DAP mesti fasih berbahasa cina. Kalau tak jangan haraplah. Janis bodoh yang tak boleh diajar. Tatapi pandai yang tak boleh diikut. Kasi blacklist sama mereka. Dasar budak yang tak tahu diuntung. Bertuahlah mak dan bapa mereka kerana dapat anak hero jalanan.

Anonymous said...

kalu bole..kasi profile penuh yg pi demo...senang nak reject terus kalu mintak kerja...

Anonymous said...

awas pihak bank,ni le muka-muka peminjam loan kereta dan loan peribadi,lepas tu tak nak bayar...........

Anonymous said...

awas pihak bank,ni le muka-muka peminjam loan kereta dan loan peribadi,lepas tu tak nak bayar...........

Bekas pelajar pemegang biasiswa said...

tarik balik je PTPTN diorang. Kalau berani, pendemo2 haram ni, hantarlah nama. Mansuhkan nama mereka sebagai peminjam. Mana pinjaman yang dah terambik tu, bayar la balik. Hantar aje surat tuntutan kat mak bapak diorang. Sebab tak reti jaga anak. Memang dasar anak yang menyusahkan mak bapak, yang sanggup jadi barua. Disuruh belajar tapi baghal... dah tentu tak dapat cemerlang dan kena bayar balik pinjaman. KALAU CEMERLANG DAH TENTU PERCUMA. OLEH SEBAB SEDAR DIRI DIORANG TU BONGOK, SIANG2 LAGI NAK MINTAK PERCUMA.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI