TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, April 24, 2012

POK NIK DAH MERENG -HADIR BERSIH, WAJIB!

Sah Pok Nik dah mereng. Dalam satu kenyataan kepada Harakah, Pok Nik kata, hadir ke Bersih 3.0 adalah wajib. Wajib fardhu apa tu Pok Nik? Mungkin wajib fardhu PAS.

Semakin lama semakin sasau orang tua ni. Selain itu, dia juga berkata; “Mana-mana pihak yang melakukan perkara tidak berlandaskan Islam wajib kita tentang”. Bab ni aku sokong le sikit. Tapi yang wajib kita tentang sekarang ialah PAS. Apakah PAS melakukan sesuatu yang berlandaskan Islam apabila menolak kerjasama dengan UMNO dan menerima DAP sebagai rakan sebantal? Walhal jelas terbukti yang DAP tu kafir harbi yang menentang segala macam benda yang berkaitan Islam. 

UMNO tak pernah tentang tubuh negara Islam. DAP menentang sekeras-kerasnya. UMNO tak pernah melarang umat Islam membaca Al Quran menggunakan pembesar suara sebelum azan Subuh. DAP mengharamkannya. UMNO tak pernah suruh perlahankan suara azan di pembesar suara. DAP kalau boleh tak mahu kasi pakai pembesar suara. Jelas sekali DAP menentang Islam, mengapa PAS boleh bekerjasama dengan DAP? Apakah itu perbuatan yang berlandaskan Islam? Maka, puak-puak PAS ni wajib kita tentang. Peliknya, ramai lagi Melayu Islam yang taksub dengan orang tua mereng ni.


7 comments:

Anonymous said...

Wajib patuh perentah Pok Nik ,nanti tak masuk syurga Pok Nik.Dajal bawa syurga dan neraka,yg ikut dia akan di masukan nya kedalam syurga dan yg engkar ke neraka.Nak masuk syurga Dajal misti durhaka pada Allah itu sebabnya al Jubori pun akan masuk syurga Dajal.Dajal-dajal kecil ni bermacam-macam rupa dan tak di sangka siapa,Dajal kecil banyak timbul sebelum Dajal besar.Harap harap Pok Nik bukan dalam kategori ini.

Minta di jauhkan dari aku menjadi pengikut Dajal kecil .Alhamdulliah juga kerana aku bukan pengikut Pok Nik.

Anonymous said...

Ate nye kalau tak pergi bersih tu dosa la yer.. emm ni rukun islam ke enam ke tok guru???

ajai62 said...

Assalam Bro

Maksudnya siapa yang pergi Bersih tu bodohlah... wajib tang mana? Nyanyuk dah tu....

Anonymous said...

Harap2 adalah mana2 individu bukukan 'fatwa'2 karut-mengarut Pok Nik ni sbg satu sisipan atau satu bahagian istimewa dlm buku LAWAK JENAKA POLITIK.

Kalau disertakan lakaran2 wajah atau gambar2 Pok Nik dlm berbagai gaya (spt diatas) ditambah dgn penerangan2 rentitan peristiwa bila dan mengapa 'lawak jenaka politik' itu dibuat, pasti ia akan membuat kita tak kering gusi ketawa dibuatnya.

Baca entri ini pun dah ketawa sorang2 sampai bini pun tegur ...

Anonymous said...

Tok Garu yg dah makin hilang SKREW...Ilmu Agama yg tinggi xmenjamin masok ke syurga Allah tapi betol, syurga Dajal mmg available...

Ulamak ape kemendenya kalo hati penoh dgn dendam kesumat ?
Ulamak jenis apa yg menyeru kearah perpecahan Umat Islam..

Semoga pok nik diujung usia di beri hidayah oleh Allah S.W.T utk melihat kebenaran...

Anonymous said...

Dah bau tanah dah tuu.. bawa2 lah bertawbat.

Anonymous said...

betui ka apa yg di kata org tua tu..kalu betui bertambahla lg koleksi dia dlm memecahbelahkan dan memeningkan kepala sesetengah org islam kat tanah melayu ni..tiada lg undi aku dan family utk pas..nak pangge tgna pun dah tak tergamak,nik ajis ja dah cukup.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI