TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, May 26, 2012

SAHHH...NUAR TUNDUK KEPADA KARPAL

Nuar Berahim menyifatkan kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh untuk memperjuangkan seorang bukan Melayu menyandang jawatan Perdana Menteri sebagai berlunaskan semangat Perlembagaan Persekutuan (sini). Langsung dia tak marah. Celaka betul Nuar Berahim ni. Kenapa Nuar Berahim takut dengan Karpal? 


Mungkin betul le tanggapan sesetengah orang, bahawa Nuar memang telah dipergunakan Karpal lantaran Karpal dikatakan mengetahui rahsia Nuar meliwat suatu ketika dulu. 

Kalau isu nak lantik PM dari kalangan bukan Melayu oleh Karpal, Nuar boleh buat relak aje, tentu ada sesuatu yang besar yang menhalang Nuar dari menegur Karpal. Setidak-tidaknya Guan Eng tahu juga berkata bahawa kenyataan Karpal dispin. Setidak-tidaknya ada juga yang mengatakan kononnya Karpal tak berkata "selagi dia masih hidup". Tapi Nuar.....Karpal kononnya bercakap berlunaskan semangat Perlembagaan Persekutuan. Kepala bapak ngko la!

Ini ke rupa sebenar orang yang mengaku Melayu Muslim yang ingin menjadi PM Malaysia? Belum jadi PM, baru nak pancing undi dah tunduk pada si harbi, bagaimana nak bela Melayu dan Islam? Kalau begini le sikap Nuar, andai tersilap rakyat Malaysia memangkah pada PRU 13 nanti dan Nuar jadi PM, aku yakin di belakang PM Malaysia ketika itu akan ada "Papa PM" di belakang PM untuk menunjukkan mana yang patut diangguk dan mana yang patut digeleng.

Kalau salah rakyat Malaysia untuk memilih Nuar jadi PM pada PRU 13 nanti, maka akan terjadilah dua situasi iaitu, pertama kalau Nuar tak akur dengan kehendak Karpal dan DAP, Nuar kena jual tetapi kalau Nuar akur dengan Karpal dan DAP, maka seluruh Melayu Islam rakyat Malaysia akan kena jual. Fikir-fikirkanlah.

No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI