TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, May 26, 2012

SIAPA YANG DATANG TU NUAR?

Nuar Berahim baru saja menamatkan sessi jual ubat di Taman Kota Masai, Pasir Gudang, Johor. Mungkin tengok ada lebih sikit hadirin, Nuar Berahim lajak lebih dari pukul 12.00 baru berhenti bercakap. 


Engko seronok? ...lantak engko le Nuar. Kalau kat kawasan Pasir Gudang ramai yang datang dengar puak Pakatan berceramah, aku tak heran. Ko orang nak tau sebab apa aku tak heran?


Ko tengok muka-muka yang datang tu. Tu bukan muka orang Johor. Orang Johor yang mengundi kat Johor, bukan kata nak datang mengadap Nuar, dengar nama dia aje dah meluat. Yang datang tu semuanya jenis yang tak tau bersyukur. Kebanyakannya Mat Kelantan yang datang berhijrah ke Johor, tumpang cari makan kat Johor, sebab kat Kelantan tak ada kerja. Kalau adapun orang Johor, cuma datang nak tengok gelagat puak Pakatan dari luar, bukannya nak dengar Nuar jual ubat. Itulah hakikatnya.

Yang datang ni semuanya bila PRU nanti, akan berbondong-bondong balik Kelantan untuk mengundi. Jadi kudis ke kalau Nuar datang Johor ni. Ha...ha...ha...tiap-tiap hari ko ceramah dan jual ubatpun tak mengapa Nuar!!! Kalau ko tak percaya yang datang tu ramai Mat Kelantan, lain kali kalau datang, bawak dan jual sekali budu dan kopok lekor, gerenti laris! Nak best lagi, ko nyanyi, "budu, ditangan kananku, kopok lekor, ditangan kiriku", pasti bersorak depa.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI