TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, June 18, 2012

PAS TAKUTKAN KAKITANGAN AWAM

Pakatan Rakyat telah bersepakat dan bersetuju bahawa perkara pertama yang harus diberi keutamaan sekiranya kita diberi mandat untuk mengambil alih Nusajaya, kita perlukan kepada management audit. Management audit ini penting bagi saya untuk kita melihat prestasi kerajaan negeri, semua GLC di bawahnya, dan juga tentang integriti pihak kerajaan sendiri. Financial audit tu nombor dua, management audit tu yang pertama. Itu kata Din Pudu ketika diwawancara oleh Roketkini.

Apakah yang dimaksudkan oleh Din Pudu dengan management audit? Mungkinkah Din bermaksud akan menukar semua kakitangan pengurusan di Negeri Johor sekiranya diberi kuasa untuk diagih-agihkan kepada puak PAS dan Pakatan pulak. Apakah ini adalah satu cara PAS berkempen untuk menakut-nakutkan kakitangan kerajaan agar menjadi ahli PAS dan memberikan sokongan kepada mereka daloam PRU nanti?

Nampaknya PAS memang mempunyai niat untuk mengamalkan politik balas dendam sekiranya mereka memerintah. Maka itu, tak peliklah bagi aku sekiranya sekarang ini satu demi satu kakitangan awam, terutamanya yang berjawatan dan mempunyai kuasa suatu ketika dulu yang mungkin berasa terancam dan mungkin didakwa sekiranya PAS memerintah, mengisi borang keahlian PAS. Sebabnya mereka tahu dan yakin bahawa PAS memang mengamalkan sikap assabiyah, puak depa buat tak apa, puak lain buta salah. Maka sebelum PAS bongkar salah laku mereka, mereka jadilah sebahagian dari puak PAS!


6 comments:

Anonymous said...

Pakatan akan mati berangan.

Anonymous said...

dia nak kata Melayu audit tak bagus, dia tak tau lak gang DAP audit lagi tak bagus, syarikat untung dia bagi rugi, supaya tak bayar cukai.

Anonymous said...

kalau sekarang tinjauan pendapat k/tangan awam antara yg menyokong dan yg menentang kerjaan keputusanya tentu akan memeranjatkan,ramai tidak akan percaya.

Anonymous said...

Mimpi lagi puak haram tu. Kesian..lepas pilihan raya nanti jangan pula duduk gigit jari...malu...malu..

Anonymous said...

ala....
audit la kakitangan awam kelantan...
naper kes air bersih masih belum selesai....

bangang punya din pudu raya.

Anonymous said...

pemimpin BN ni pun satu juga,asik-asik peruntuka di salurkan ke kawasan pembangkang je, apa jadi dgn kawasan BN sendiri, itu yg PR begitu yakin akan dapat menawan johor,

ARTIKEL HANGAT BULAN INI