TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, August 30, 2012

KALAU SYAITAN TOLONGPUN KAMI TERIMA!

"Kalau syaitan tolongpun kami terima", sapa ya yang ucapkan ayat ni? Kabonya ularmak besar PAS. Kalau pertolongan syaitanpun sanggup diterima, apalah nak sibuk sangat dengan kiasan Inggeris yang digunakan oleh Tun M tu.

Pelik juga bila Nik Ajis kata kenyataan Tun "better the devil you know than the angle you don't" tu bahaya. Kat mana bahayanya. Paham ke Nik Ajis yang belajar bahasa Urdu untuk memperhalusi kiasan orang Inggeris tu?


Dan nak tahu juga, tak bahaya ke kalau terima pertolongan dari syaitan? Jangan-jangan selama ni Nik Ajis memang dah menerima pertolongan dari syaitan untuk memenangkan dia dalam setiap pilihanraya. Sapa tau, sebab setakat ni yang kenal dengan pengundi hantu hanya pengikut PAS sahaja.


2 comments:

Anonymous said...

YB Nik Ajis "talked cock!".

Anonymous said...

di mana suara datuk harun din apabila father nicky bercakap kalau syaitan nak tolong pun kami terima ... adakah suara datuk harun din tertelan dikeronkong kerana perkataan ini keluar dari mulut ketua yang amat dihormatinya. ataupun datuk harun din mengamalkan fahaman asobiyah, iaitu apabila puak sendiri melakukan kesalahan akan dipertahankan dengan ayat alquran dan hadis manakala apabila kesalahan yang sama dilakukan oleh orang lain akan dikritik dan diberikan fatwa haram. sekadar kiasan apakah ulamak mencuri tidak akan dikerat tanganya tetapi apabila orang awam maka sebelum siang lagi telah dikerat tangannya. jika ini sikap datuk harun din maka dia adalah sama dengan penganut agama pas yang lain walaupun mempunyai ilmu agama dan dilihat sebagai ulamak, tetapi amat kecut perut untuk menegur kesilapan puak-puak sendiri bahkan senyap dan boleh diandaikan sebagai menyokong kesalahan yang dilakukan oleh puak sendiri tetapi amat berani dan tegas dengan puak yang lain. sedangkan dalam islam apabila kita menjatuhkan hukuman hendaklah kita melakukannya dengan adil. adilkah datuk harun din apabila berkata tun mahadir sesat sedangkan pada masa yang sama berdiam diri diatas perkataan yang maksudnya sama - sanggup bersahabat dengan syaitan yang dikeluarkan oleh puak sendiri.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI