TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, September 30, 2012

AKU JAWAB KOMEN HADI AWANG TENTANG BAJET


Yaaa....kali ini aku nak jawab komen Hadi Awang tentang bajet 2013 yang dibentangkan oleh DS Najib. Jawapan aku ni juga untuk puak-puak Pakatan yang masih tak tahu bersyukur dengan nikmat yang diperolehi dari kemakmuran negara hasil dari kebijaksanaan pemimpin sedia ada mengemudi ekonomi negara untuk mensejahterakan rakyat terbanyak.

Kalau Hadi Awang kata, "...bajet bukan sekadar angka-angka dan duit berbilion untuk melaksanakan projek semata-mata, tetapi yang lebih penting ialah bagaimana membetulkan prinsip dan pelaksanaannya serta kesannya selama ini telah tidak sampai kepada manfaat rakyat terbanyak..."

Ini jawapan aku untuk Hadi Awang dan puak Pakatan untuk bajet alternatif mereka, ...bajet bukan sekadar angan-angan dan janji kosong untuk melaksanakan projek semata-mata, tetapi yang lebih penting ialah bagaimana untuk menepati janji dan pelaksanaanya serta kesannya selama ini telah mungkir dan tidak ditepati janji  kepada rakyat terbanyak...

Sesungguhnya yang berani menepati janji untuk memakmurkan negara dan mensejahterakan rakyat hanyalah UMNO dan BN. Puak Pakatan?....janji air liur boleh laaa!!! Belum berkuasa, pemimpinnya dah ke hulu ke hilir dengan jet eksekutif dan bas mewah. Kalau dah berkuasa nanti, rakyat kena pikul tandu, jadi hamba mengusung pemimpin ke hulu ke hilir. Fikir-fikirkanlah.



6 comments:

usin said...

bagus punya komen bajet kerajaan bn. cer citer bajet angin pakatan pulak. ada pak aji hadi berani komen? paling beranipun, dia akan komen inilah janji terbaik pakatan boleh buat, sebab cuma janji jer, bukan kena tunaipun....

Anonymous said...

Eloklah Syaitan menyindir Iblis.

Haji Hadi mengatakan menate Beruk N.ajis Kelate. Janji melimpah ruah yang tinggal tugu pecah tanah ha ha ha.

Tepuk air di dulang kena muka sendiri...

Gi ajar budak mengaji lah lagi baik. Nak berpolitik bangang!

Anonymous said...

KALAU DAH NAMANYA BODOH DAN HATI BUSUK. JUTAAN RAKYAT TERIMA NIKMAT PUN BUTA NAK LIHAT. HARAPKAN SERBAN DAN JUBAH JA BESAQ TAPI OTAK CIPUT.

anti bohmau said...

TiS,

kesianla jd pembangkang di negara ni krn mrk rata2 TIDAK MERASA NIKMAT PEMBANGUNAN YG KERAJAAN BN SEDIAKAN!

mrk tidak merasa khidmat air paip tp minum air sungai, telaga & parit2 yg ada di sekeliling kawasan mrk!! maklumla mrk tidak merasa nikmatnya!

mrk tidak merasa khidmat api letrik tp gunakan pelita minyak, lilin, jamong dan unggun di waktu malam selama ni!! sbb tu mrk tidak dpt menonton tv & bg mrk tv itu sesuatu yg pelik utk ditonton & dipercayai!!

mrk tidak merasa nikmat khidmat kesihatan di kawasan2 mrk diami krn tidak sampai barangkali, tp kaum pompuan mrk masih gunakan khidmat bidan2 tua di kampung2, makan ubat2 akar kayu serta di periksa kesihatan oleh bomosial, pawang2 & dukun2 yg ada di kalangan mrk shj!!

mrk tidak merasa nikmat pendidikan sbb mrk belajar di bangsal2 beratapkan rembia krn pembinaan sekolah2 baru tidak terdpt di kawasan mrk. anak2 mrk ke sekolah berlari2 selalu krn lari dari rimau & gajah sbb kawasan mrk jauh tertinggal berbanding kita yg rasa semua nikmat tu!

mrk juga duduk dlm keadaan ketakutan hari2 krn khidmat pasukan keselamatan tidak ada di kawasan mrk! polis, bomba, rela & apapun tak ada di kawasan mrk menyebbkan mrk takut utk keluar bekerja & hidup susah nak makan pun susah memanjang!!

mrk tidak mendapat khidmat nasihat dari mana2 agensi kerajaan baik dari segi sosial mahupun mana2 bidang menyebabkan mrk tak tahu nak teruskan hidup yg bgmn & akhirnya mrk mati akal!!

kalu ada diantara mrk merasa nikmat kemajuan yg disediakan oleh kerajaan, itu adalah secara kebetulan shj krn mrk memang tak pernah terasa nak bersyukur sedikit pun!! kesian la....

Anonymous said...

Bajet BN boleh dilaksanakan kerana ia memeggang kerajaan pusat. Kalau BN tidak memeggang kerajaan pusat maka dia pun tidak dapat menepati janjinya juga sama seperti PR. Saya amat berpuas hati dengan pencapaian negeri2 di bawah kerajaan PR walaupun peruntukkan kewangan kepada negeri2 itu telah dianak tirikan.

Anonymous said...

kalau dah tahu tak boleh nak tunai, buat apa janji bulan dan bintang.. lepas tu boleh plak buat kenyataan kononnye kerajaan tak tunai janji, rakyat hidup susah..??

sekarang ni siapa yg berjanji kosong dan siapa yg cakap kosong.. siapa yg janji tak sampai pada rakyat...

apa yg kerajaan tak buat utk rakyat..?? segala kemudahan rakyat dah dapat dan selesa dgn segala yg ada.. itu pun tak nampak ke.. atau buat2 tak nampak.. saja membutakan mata, memekakan telinga..

yg cakap itu sendiri pun dah hidup senang lenang, cuma rakyat tempat sendiri je yg susah sbb org mcm ni hanya pandai bercakap tapi tau buat keje.. segala2nye kerajaan dah bagi, peruntukan semua dapat tapi semuanya tak sampai pada rakyat sbb tersekat ditengah2.. peruntukan dari kerajaan entah kemana lepas tu salahkan kerajaan plak...
betul lah tepuk air tapi kena pada muka sendiri...

kasian rakyat selangor dan P.P.. porak peranda dikerjakan oleh PR.. kelantan jgn cakap la..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI