TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, October 11, 2012

MEMANG CEMERLANG


Memang cemerlang, memang berjaya. Pada 6-7 Oktober yang lepas, bertempat di Shah Alam sekumpulan orang-orang termasuklah Cikgu Mala telah mengadakan Bengkel Pengurusan Cemerlang bagi Sekolah-sekolah Agama Rakyat.

Memang cemerlang pengurusan mereka. Pada 6-7 Oktober mereka buat bengkel, pagi tadi dah berkumpul di depan bangunan Parlimen untuk menuntut dana yang diperuntukkan kepada Sekolah Agama Rakyat dalam bajet 2013.


Bila sebut bab duit, depa ni tak tahu samada yang diluluskan tu termasuk ke tidak untuk depa, terus serbu. Ingat bila hari ini lulus, esoknya kerajaan akan hantar cek ke? Dah namapun bajet 2013, kenapa le bodoh sangat, tahun 2012 ada lebih 2 bulan lagi untuk dihadapi.

Ingatkan bila dah buat pengurusan cemerlang, pandai le nak cari duit, bagaimana nak jana dana dan pendapatan untuk bantu Sekolah Agama Rakyat, rupanya menyalak kerajaan juga. Kalau orang yang cemerlang, mereka akan anjurkan Sekolah-sekolah Agama Rakyat ini agar buat program, jemput menteri, jemput para jutawan yang ada duit, dan dalam program tersebut tunjukkan kekurangan sekolah, mintak peruntukan, mintak derma. Orang cemerlang kalau mahukan sesuatu akan merendahkan diri, bukannya menyalak tak tentu fasal. 

Kalau dah boleh sewa bas dan bagi makan kepada anggota rombongan untuk ke bangunan Parlimen, rasanya bukan masalah peruntukan yang timbul. Rasanya bukan masalah duit lagi tu, tapi masalah hati.....masalah busuk hati!!!


1 comment:

Anonymous said...

Nak cepat dapat duit, cari tin milo kosong, kutip derma dari kaki-kaki dengar ceramah hamPAS, PGayR dan DAPig seluruh negara. Tak pun, duit dari derma yang diadakan tiap kali ceramah hamPAS, mintak 20% untuk sekolah agama rakyat yang dikatakan 'terpinggir' tu. NI tidak, 50% dah masuk kocek penceramah terutama x-cikgu Mala yang tanam anggur tu, mana la nak berkat....!!!!

ARTIKEL HANGAT BULAN INI