TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Thursday, November 29, 2012

ANAK DENGAN BAPAK, SEPESEN


Ingatkan bab menunjuk-nunjuk sembahyang kat tanah lapang aje serupa. Rupanya anak dan bapak ni sama sahaja dalam bab hukum menghukum.


Aku bab-bab begini tak berani le nak kata apa, sebab mungkin aku tak le "sebijak" anak Nik Ajis. Mungkin kengkawan yang lain mampu dan sudi mengulasnya nanti.

Yang aku peliknya kenapa "satu-satunya" tu diarahkan kepada Felda? Apa Felda sahajakah yang ada berurus niaga dengan Yahudi di Malaysia ini? Bila kata berdosa tu, nak tanya juga, apakah haram hukumnya berdagang dengan Yahudi?

Kalau betulpun Felda ada jual minyak dengan Yahudi, aku tak nampak bagaimana yang dikatakan membantu mengukuhkan Israel. Apakah kita semua dah ketinggalan dan tidak tahu sebagaimana anak Nik Ajis tahu yang mungkin minyak sawit tu boleh buat bom berangkai, boleh buat peluru, boleh kuatkan semangat Yahudi dan boleh buat besi kereta kebal Yahudi? Yang aku nampak, kalau Yahudi beli dengan kita, kita yang untung. Yahudi yang bantu mengukuhkan ekonomi negara kita. Itupun kalau betul le Felda berdagang dengan Israel. Apakah haram keuntungan yang kita dapat hasil berdagang dengan Yahudi sampai dikatakan berdosa sehingga sebut-sebut pasal neraka tu.

Orang PAS nak kata apa kat aku, katalah! Bagi aku, kalau bapak dah memang jenis sakit jiwa, maka anak lagi le loratnya. Dari korang penganut PAS sibuk mengutuk UMNO dan BN, aku rasa ada faedahnya korang berbangga dengan lambang PAS yang dah terkenal seantero dunia. Korang tak berbangga ke dengan model bertaraf dunia ni menggayakan lambang PAS? Lambang UMNO dan lambang BN, tak sudi dia orang nak gayakan.



2 comments:

jejakazman said...

dia malu nak solat kat masjid sebab masjid BN yg buat....tu yg terasa sangat tu....

say BIG NO to PEMBANGKANG said...

tu la dia... bapak bangang anak dungu. ntah2 ade air kencing babi ke drp lori yg bwk babi lalu mlm tadi kat situ... betapa ceteknya otak org2 PAS ini. sebab tu korang (PAS) jadi KULI BATAK DAP sebab diorg tu otak mmg bagus sebab pelajaran tinggi sebab tu DAP pandai PAS dan jadikan PAS kuli batak diorg !!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI