TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, January 4, 2013

12 JAN - HADI AWANG NAK BUKTIKAN DIA LEBIH LAYAK DARI ANWAR

12 Januari ini mungkin merupakan medan terakhir Hadi Awang untuk membuktikan kepada rakan Pakatannya bahawa dia sebenarnya lebih layak menjadi PM berbanding Nuar Berahim. Untuk itu, Hadi Awang telah mengeluarkan kenyataan "mengarah" ahli-ahli PAS agar hadir ke Himpunan Mega Kebangkitan Rakyat -KL112. 

Akhir-akhir ini, ayat "arah" dan "kerah" dah jadi satu ayat yang wajib dari gembala PAS terhadap berok, monyet, kera dan lotong peliharaan mereka.

Kalau pada 28 Disember yang lalu, Mazlan Aliman dah gagal untuk mengerah 30,000 berok, monyet, kera dan lotong PAS untuk berdemo di Wisma Felda kerana cuma berjaya mengerah kurang dari 1500 dan sekaligus menurunkan ratingnya dimata Nuar Berahim.

Agaknya bagaimana pulak dengan kerahan oleh Presiden PAS ini pulak? Target untuk dapat kumpulkan 1 juta berok, monyet, kera dan lotong. Untuk menunjukkan bahawa PAS terkuat di kalangan rakan Pakatannya, Hadi Awang perlu mengumpul mengerah sekurang-kurangnya lebih dari setengah juta ternakannya dan sekiranya berjaya barulah Hadi Awang dan ahli PAS yang lainnya boleh mendabik dada bahawa Hadi Awang lebih layak jadi PM untuk menjalankan hudud di Malaysia ini berbanding Nuar Berahim.

Melihat kepada suasana sekarang, aku yakin Hadi Awang tak mungkin mampu membawa lebih dari 10,000 pengikutnya kerana rata-rata ahli PAS sekarang, ramai yang dah tersadar bahawa mereka bukanlah berok, monyet, kera dan lotong yang boleh dikerah mengikut kemahuan pemimpin PAS, hadir berkumpul, memekik dan melolong yang akhirnya DAP juga yang dapat puluhan ribu ekar tanah sedangkan mereka masih lagi terpaksa mencampak seringgit dua ke dalam karung derma yang beredar setiap kali berhimpun.


1 comment:

Anonymous said...

Salam Perjuangan. Blog tuan telah dipautkan. Mohon pautan semula tuan di apple-biru.blogspot.com
tkiu..

ARTIKEL HANGAT BULAN INI