TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, January 17, 2013

COURTS HAD NO GUTS?

Mahkamah Persekutuan memutuskan bahawa Anggota Parlimen Sungai Siput Dr Michael Jeyakumar tidak boleh menggunakan saluran undang-undang untuk mempertikai isu berkaitan dana khas kawasan pilihan bagi kawasan Parlimennya. 

Panel lima hakim diketuai Presiden Mahkamah Rayuan Tan Sri Md Raus Sharif membuat keputusan itu sebulat suara selepas berpendapat pengagihan dana itu adalah di bawah prerogatif pengurusan dan pertimbangan dasar, yang sememangnya di luar bidang kuasa mahkamah. 

Nampaknya bila ditanya di luar mahkamah oleh wartawan, Dr Michael Jeyakumar masih menampakkan rasa tak puashatinya dan inilah jawapannya kepada wartawan sebagaimana yang diperolehi dari FMT (sini).
  
Kepada yang arif dengan undang-undang dan mahkamah, suka aku nak tanya. Apakah ayat tersebut tidak menampakkan seolah-olah menghina mahkamah?


1 comment:

Unknown said...

Nampak ada banyak elemen perkataan "real bull shit" tu. Abuse power Misuse public fund.

Jawapannya :- Nak kata menghina belum lagi sebab kena buktikan dahulu. Tetapi pertuduhan rasanya boleh dan ada kes nampaknya menghina Mahkamah melainkan Jeyakumar bermutasi atau bersatu dengan Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim kan maksum.....

Apa apa nak takut Jeyamuar oiii Uztaz baling selipar lagi terer siap baling selipar lagi. Relek je...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI