TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, January 6, 2013

JUI MENG DATANG KAMPONG AKU


Pengerusi PKR Negeri Johor, Chua Jui Meng datang ke kampong aku, Bukit Kangkar, Muar, dalam DUN Serom. Tapi....kesiannnnn.

Bukit Kangkar tu, pengundi Cina rasanya melebihi 1000 orang. Kalau dulu, kiranya Jui Meng datang, apek-apek sanggup tak menoreh, semata-mata nak raikannya. Namun begitu, apa jadi dengan kehadirannya kali ini? Gambar di atas menceritakan segalanya.

Tak ada seorangpun Cina yang hadir. Mungkin terdesak untuk membolehkan Jui Meng mengumpat, maka terpaksalah si penganjur membeli beg sekolah walaupun sekolah dah bermula dan dipanggillah mana yang terjumpa agar membawa anak-anak kerana Jui Meng nak bagi beg sekolah. Beg sekolah tu umpan aje.

Orang Bukit Kangkar ni bijak-bijak (he..he..macam aku juga). Sebab kononnya nak bagi beg sekolah kat bebudak, maka disuruhnya bebudak aje yang hadir. Ada le tiga empat orang mak bapak budak yang datang. Itupun kerana mengiringi anaknya sebab anaknya takut dengan anjing untuk datang bersendirian.

Kah...kah...kah...tak tahu le aku, apakah Jui Meng ada sampaikan pesan kat bebudak tu suruh berkempen kat mak bapak mereka agar sokong puak Pakatan masa PRU 13 nanti?


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI