TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, February 15, 2013

MAZLAN ALIMAN BURUKKAN KAMPUNG SENDIRI

 
   
Inilah dia manusia yang bernama Mazlan Aliman. Sanggup burukkan kampung sendiri dengan memuat naik entah sampah mana ke dalam FBnya.

Walhal dah berpuluh tahun, Felda bantu angkat sampah dari rumahnya, cuma beberapa minggu ini JKKK dilapurkan menghadapi masalah untuk melantik kontraktor baru, Mazlan Aliman dah menjerit.

Tu le, balik kampung sesekali. Orang buat gotong royong peringkat kampung, tak pernah nampak muka. Yang dia tahu cuma komplen aje. Kenapa orang lain boleh menguruskan sendiri sampah mereka ketika ini? Dari engko melalak salahkan JKKK, kan ke lebih elok ko beli lori dan mintak tender dengan JKKK untuk angkat sampah tu. Tak le perlu lagi merayau kehulu-kehilir.

Bila Mazlan berkata, ini adalah pemandangan biasa, ia merupakan sesuatu yang luarbiasa aku rasakan. Sebabnya, bila aku yang hampir saban hari melalui Felda Bukit Ramun, tak terbiasa pulak nampak pemandangan tersebut. Yang banyak dan biasa pada pandangan aku sekarang ini ialah jalan ke rumah Mazlan Aliman dah dipenuhi dengan bendera BN. Tu yang marah agaknya tuuu. Lebih marah lagi agaknya bila dicerap, cuma antara 6 hingga 10 orang sahaja dari Felda Bukit Ramun yang akan mengundi PAS ataupun pembangkang pada PRU 13 nanti. Nampaknya memang sah le Lan, ko cuma gah kat luar tetapi gagal di laman sendiri.


1 comment:

usin said...

apasal semak sgt depan umah ko mazlan oi... pemalas sgt...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI