TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, February 15, 2013

KICIK PUNYA HAL TAK BOLEH SETTLE, MAHU CERITA BESAR

Perghhh...kalau dengo cakapnya, memang hebat. Nak tolong 80,000 orang untuk dijadikan peneroka baru Felda dan nak wujudkan sekurang-kurangnya 100 buah Felda baru. Ini bukan kecik punya hal wooo.... ini banyak busar punya hal. Akupun tak tahu le berapa ramai yang akan termakan dengan janji-janji Presiden ANAK ni. Kenapa aku tanya begitu?....
   
    
Macam mana ko nak tolong 80,000 orang dengan angan-angan 100 Felda kalau dah kat kampung ko sendiri yang cuma ada 323 keluarga dalam 1 Felda iaitu Felda Bukit Ramun aje ko dah tak boleh nak settle. Bukannya besar sangat isu kat kampung ko tu. Cuma masalah sampah yang tak berangkat (sini) dalam bulan Januari ni kerana masalah mencari kontraktor baru. Itu aje dah tak boleh nak ko selesaikan. Dah meratap kat FB. Macam tu nak tolong 80,000 orang?

Kalau aku le berjawatan sebagai Presiden ANAK, aku dah bawak anak-anak buah aku lima enam bas ke Felda Bukit Ramun tu untuk gotong royong bersihkan mana-mana sampah yang kononnya dah berulat tu. Baru ada kelas jadi presiden.

Ha...ha...ha... aku rasa baik ko settlekan masalah kampung ko dulu le Lan, baru le ko cerita macam mana nak tolong orang lain. 


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI