TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, July 26, 2013

DAH KALAH, NIK AJIS HINA ORANG KUALA BESUT

        
Masa berkempen, Nik Ajis tak berani pulak nak kutuk orang Kuala Besut, tapi bila PAS dah kalah, merapu meraban orang tua ni menulis di FBnya mengutuk orang Kuala Besut. 

Antaranya, Nik Ajis menulis;
Di Kuala Besut yang rata-rata penduduknya bergantung kepada pencarian mata pendapatan cara kampung berada dalam tekanan hidup yang tinggi dan sukar untuk membuat pilihan yang terbaik untuk taraf kehidupan mereka sendiri dalam jangka masa panjang. Apatah lagi untuk berfikir demi kepentingan agama. Pada saya, apa yang disebut sebagai penyakit ghaplah (lalai) merajai benak fikir rata-rata penduduk sehingga mengenepikan tanggungjawab terhadap agama mereka sendiri.

Apakah dengan menolak PAS menunjukkan orang Kuala Besut tidak berfikir untuk kepentingan agama mereka? Nik Ajis juga membandingkan;
Perbezaan utama Kuala Besut dengan Pasir Puteh di Kelantan ialah budaya ilmu. Manusia apabila berilmu akan menolak UMNO/Barisan Nasional yang jelas dan terang melawan aspirasi perjuangan Islam.

Hina bebenor orang yang menolak PAS pada pandangan Nik Ajis. Berilmu sangatlah orang Kelantan di bawah pentadbiran PAS? Bodoh sangat ke orang Kuala Besut? Hebat sangatkah tarbiyah PAS terhadap orang Kelantan tapi bila keluar sahaja dari Kelantan terutama yang cari makan kat Johor ni, perangai nak diceritakan, boleh buat malu Melayu dan Islam aje. 

Semakin tua, semakin merepek, semakin merabu dan semakin meraban Nik Ajis ni. Kalau nak baca tulisannya, sila ke SINI. Apapun, Nik Ajis memang berjaya mendidik anak Kelantan. Berjaya mendidik mereka berpura-pura, sebab mana yang berhijrah keluar Kelantan tu, bila balik Kelantan, pijak semutpun tak mati!!!


5 comments:

zaer said...

Riak dan takkabur sungguh org tau kutuk ni. Jahat mulut lidahnya.. semoga Allah balas atas ucap dan penghinaannya.. Dia tidak sedar Kelantan itu lubuk masalah Agama, Syiah, maksiat dan penyelewengan disebalik imej fatamorgana 'Isle'.

Anonymous said...

Orang tua fulamak ore isle ni dah nyanyuk. I dont give damn to this nyanyuk old man since then now and forever. I listen to ulamak islam and not from this sick minded fulamak isle aka n.ajis x MB kelate.

Anonymous said...

PAS cuma parti politik yg menggunakan nama Islam, tidak pun bercirikan parti Islam / Hizbullah spt disebut dlm Surah Al Mujadalah, bahkan bnyk mempergunakan Islam utk laba politik dan duniawi.

Anonymous said...

jangan dilayan sangat si tua nyanyuk nih..makin dilayan malin melalut....

Anonymous said...

EX MB kelantan ini bercakap pasal taraf hidup ?.....heheheheheh

ARTIKEL HANGAT BULAN INI