TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, September 30, 2013

PEMILIHAN UMNO - INI BUKAN LAWAN DAP TAU

            
Laaa... apahal pulak "thumb down". Patutnya selepas Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan UMNO, Tan Sri Tajol Rosli Ghazali memutuskan untuk membenarkan calon-calon yang bertanding untuk mendekati pengundi melalui platform rangkaian media sosial, bagi le "thumb up".

Sebenarnya untuk Jawatankuasa Pemilihan UMNO, "thumb up". Kita kena beri ruang untuk bakal-bakal pemimpin berkempen. Bagi mereka ruang untuk menjelaskan apa visi, apa misi mereka. Bagi peluang para penyokong mereka untuk "angkat" calon pemilihan mereka.

Yang "thumb down" ialah adanya pecacai calon yang TAK SEKOLAH. Pemilihan UMNO dibuat macam nak bertanding dengan puak pembangkang. Kalau tak suka dengan seseorang calon, atau tak mahu mengundi calon tertentu, tak payah le nak kutuk melampau-lampau. Kalau korang sekolah, korang ada calon pilihan korang sendiri, korang angkat le tinggi-tinggi calon yang korang sokong. Tunjukkan kepada para pengundi, kenapa dia orang patut pilih calon pilihan korang. Inikan pemilihan dalam satu parti. Bukannya sibuk memburukkan calon lain. Baru le bertanding cara sihat! Susah, kalau ada yang menggunakan khidmat pecacai tahap ..... oppsss, tak baik kutuk!


1 comment:

Anonymous said...

ahli umno yg terbaik serta mempunyai kelayakan akedemik tinggi saja selalu ditonjulkan untuk dijadikan pemimpin,

mungkin ini punca umno kurang diminati oleh anak muda kurang berpelajaran sebab mereka tau peluangnya untuk jadi pemimpin tertutup rapat.

kalau mahfuz omar ahli umno jangan mimpi jadi mp.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI