TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, September 9, 2013

WOIII... WA TATAK KINCING

         
Kenapa? ...kenapa Kit Siang begitu sensitif sekali dengan isu kencing ni? Kerana isu kencing inilah filem Tanda Putera seboleh-bolehnya mahu diharamkan oleh Kit Siang dari ditonton umum. Kerana isu kencing jugalah Kit Siang saman Utusan. Kata Kit Siang, semasa kejadian dakwaan kencing itu, dia berada di Sabah. Tak tahulah samada dia kencing ke tidak?
          
       
Bila isu kencing tu dikaitkan dengan filem Tanda Putera, heran pulak Kit Siang begitu sensitif dengan perkataan kencing tu, tapi tak pulak dia sensitif dengan tuduhan dia mengeluarkan perkataan-perkataan rasis setelah dalam perkiraannya dia mampu membentuk kerajaan pada kejadian 13 Mei tersebut. Apakah ia membawa maksud segala perkataan tersebut adalah benar belaka dan dia tak kencing semasa menuturkannya?
           
         
Dan kalau dia tak kencing dengan penuturan kata-kata rasis sebagaimana yang pernah didakwa oleh Zul Nordin sebelum ini, apakah layak si Kit Siang sibuk-sibuk nak kaitkan pemilihan UMNO yang akan datang dengan perkara-perkara rasis dan sebagainya kerana UMNO sememangnya parti rasis untuk Melayu? Apa ke bodohnya Kit Siang ni? Walaupun dalam parti, UMNO rasis untuk Melayu, tetapi perjuangan UMNO untuk semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum!

Sepatutnya Kit Siang kena lebih prihatin dengan nasib-nasib ahli-ahli DAP yang dah dikencingkan masa pemilihan CEC yang lepas dan pastikan bahawa tidak ada lagi peristiwa kencing mengencing dalam pemilihan semula CEC pada 29 Sep ini. Jangan sibuk dengan pemilihan UMNO. Dan untuk memastikan bahawa DAP bukanlah rasis, jangan cuma jadi juara untuk membela Cinabeng sahaja dan sebagai parti multi-racial, CEC DAP tidak sepatutnya dikuasai oleh yang bermata sepet sahaja.


No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI