TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, April 12, 2014

KENAPA SALAH???

            
Kenapa salah? Dah namapun "perangkap". Siapa nak masuk perangkap? Sebab dah tahu penguatkuasa banyak letak perangkap di jalanraya, kena le cari jalan dan usaha agar tak masuk perangkap.

Cuba pihak penguatkuasa tak pasang perangkap dan menjalankan tugas dengan niat sememangnya untuk memastikan undang-undang dipatuhi bukannya untuk mengutip saman, pasti tak ada yang nak keluar duit pasang peranti tu. 

Kalau setiap tempat yang nak pasang dan operasi kamera had halaju diletakkan papan tanda, agak-agaknya ada ke yang bersusah payah nak beli peranti pengesan? Berapa ramai pemandu agaknya yang kalau dah ada papantanda operasi akan terus memandu melebihi halaju kerana memang suka keluarkan duit untuk tolong kerajaan?

Yang orang beli peranti pengesan ni sebab penguatkuasa suka main sorok-sorok. Lebih kepada operasi mengeluarkan saman dari mencegah. Tak ke gitu???

Nak halang orang memandu laju, menyorok pasang kamera celah pokok, duduk dalam longkang dan sebagainya, betul ke tu? Dah betul le tu, bila satu pihak menyorok, satu pihak yang lain kena le mencari.... kan...kan!!!

***
aku tak pasang peranti sebab kereta aku tak boleh laju.


2 comments:

Anonymous said...

Perangkap had laju ni, yg 110 aku tak pernah kena, yg 90 ada sekali kat Butterworth, baru keluar highway masih dlm speed highwah, nasibla kena, bayor aje le.
Yg aku tak berkenan tu, jln lengang, cantik, lurus, had 60, pasang speed trap, mcm sengaja nak kenakan org, beberapa jugakla aku kena.

Anonymous said...

Penguatkuasa d malsyia ni kangkong...flip flop..no kelas..sotong..terpilih..memilih...tak bayar pun x apa..alamat dalam gran kereta dan lesen memandu masih gun alamat lama..lesen boleh hidup 5 tahun sekali..plate kereta , moto boleh pakai palsu no hal..pakai plate palsu mcm tak ada pa ap kat malsyai ni..saman pun boleh bayar atau x bayar..Tegaslah sikit...penjarakan yg pakai plate palsu, menyusahkan orang lain, betul betul tak prihati kerajaan kita ni...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI