TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, April 7, 2014

NAK GST KE, NAK BAWAK KANTUNG?

          
Apa merepeknya Presiden PAS ni bercakap tentang GST? "Qarun" dulu kaya raya sebab pungut cukai ke?

Yang aku paham, adanya GST ni banyak bagus dari tak baiknya. Selain memantapkan sistem percukaian kerajaan ia juga dapat memastikan cukai yang sepatutnya dikutip tak terlepas begitu sahaja.

Cukai merupakan salah satu cara kerajaan mengumpul dana untuk mentadbir dan membangunkan negara. Kalau tak dibuat sistem percukaian yang betul dan baik, takkan kerajaan nak ikut cara Presiden PAS cari duit.... bawak kantung plastik dan tin Milo merata tempat untuk kumpul dana!!!
        
    
Mungkin kalau PAS perintah nanti, tak ada cukai, tak ada GST, tapi kita akan jumpa ramai kakitangan kerajaan bawak kantung dan tin Milo untuk cari dana mentadbir dan membangunkan negara. Atau... kalau PAS dah memerintah negara, apakah PAS dengan beraninya akan mengenakan jizyah kepada bukan Islam?


1 comment:

Anonymous said...

Kantung atau Tin Milo kena bawak ...Saman 2 juta dah nak tiba ni weii..sebab tu kena banyakkan ceramah PAS sekarang ni..rakyat boleh derma untuk bayarkan saman HADI NI..nak harapkan NUAR, LGE, LKS dan karpal tolong..? Memang pastinya 4 ekor tu akan tolong jugak le..TAPIIIIII "TOLONG TENGOK DAN TOLONG GELAK JE LA serta TOLONG SIKIT HA BERANI FITNAH ORANG SENDIRI BAYAR LA"...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI