TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, September 8, 2014

BILA PAKAR AKALNYA......


Andaikata, dalam sebuah negeri, ditakdirkan seorang nenek tua yang tak kenal huruf dan angka, suka-suka bertanding kerusi DUN dan memenanginya dan dek kerana nenek tersebut pandai jampi serapahnya tinggi ilmu pengasihnya, dapatlah ia sokongan majoriti ahli DUN yang pelbagai parti walaupun nenek tersebut hanyalah calun bebas, maka nenek tersebutlah yang buta huruf dan tak mengenal angka patut diangkat menjadi MENTERI BESAR.

Inilah lebihkurangnya diandaikan pandangan seorang bekas ahli akademik yang kononnya PAKAR PERLEMBAGAAN.

Sultan yang mewarisi kerajaan dan segala kebesaran serta kemakmuran dari turun temurunnya, tak ada hak memilih mana-mana individu untuk dijadikan Menteri Besar bagi menjamin kelangsungan kebesaran dan kemakmuran negeri yang diwarisinya.

Kalau beginilah pandangan seorang PAKAR, jahanam negara. Mungkin segala kebesaran dan kehebatan kerajaan Melayu terdahulu hilang dan terjajah kerana wujudnya pakar yang sehebat pakar perlembagaan yang sibuk bercakap pada hari ini.

Ingat-ingatlah Melayu.....

5 comments:

Anonymous said...

pakar perlembagaan...perlembagaan kandang lembu boleh lah..siapa kuat menoncet dia jadi ketua jandang lembu, sayang sekali apa pakar ni ajar anak murid dia..ini akibat anak yang tak tahu menghormati ibu bapa semasa kecil dulu..tidak tahu menghormati sesuatu sebab egonya.

Anonymous said...

Eh, ada juga orang seteruk AZIZ BARI. Dia tak perlu mengupas perlembagaan cara sendiri, bilang saja "AKU AKAN BUAT APA SAJA UNTUK ANWAR".


CExAKA...!!!

Anonymous said...

Pakar Perlembagaan tu patut diambil tindakan di bawah AKTA HASUTAN sebab kenyataannya bercanggah dengan undang-undang tubuh Selangor dan menunjukkan ada niat x baik yang tersirat.

Anonymous said...

Mamat ni pn sekor dari lembu PKR. Padan ler kena buang dari UIA. Otak nak jadi perosak.

Anonymous said...

Disini terbukti kekurangan sistem demokrasi, orang yg dipilih ramai akan dilebelkan pemimpin. Walhal belum tentu lagi dia boleh memimpin dengan sebenarnya.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI