TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, June 18, 2011

BAPAK CAKAP, JANGAN LAWAN GOMEN

Kepada semua yang bergelar bapa, tidak kiralah apa panggilannya, samada ayah, abah, papa, daddy, wak, bapak, walid, bak, pa, dan berbagai lagi, SELAMAT HARI BAPA untuk semua. Hanya baru-baru ini sahaja Hari Bapa diwar-warkan yang menunjukkan peranan bapa sekarang adalah semakin besar dan mencabar seiring dengan peranan ibu dalam mendidik anak-anak sebagai persediaan untuk generasi akan datang.

Malah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak meminta golongan bapa supaya membimbing anak-anak mereka supaya menjadi rakyat Malaysia yang terbaik dan melalui  laman facebooknya, beliau mengajak golongan bapa merenungkan transformasi peranan bapa dalam keluarga sempena Hari Bapa ini.

Kepada bapa-bapa yang berniat untuk turut serta dalam perhimpunan BERSIH 2.0 nanti, masa nak tidur nanti, cuba bayangkan andainya pada hari itu anda tertangkap kerana merusuh dek tak tertahan emosi amarah kerana provokasi yang berlaku pada hari itu.

Bayangkan anak anda tertidur di jendela pintu menunggu kepulangan anda. Bayangkan sorakan riang anak anda tatkala menerima kepulangan anda setiap hari walaupun yang anda bawa hanyalah muka kepenatan setelah seharian bekerja.

Ataupun anda memang tidak punya keluarga dan anak-anak yang saling sayang menyayangi???

Aku masih ada abah. SELAMAT HARI BAPA Abah. Abah aku pesan, “nasib baik Melayu dan UMNO yang perintah kita, dulu ko sekolah duduk asrama abah tak keluo duitpun. Cuma keluo belanja nak jengok ko aje. Adik-adik ko pun sama. Dah senang, jangan lawan gomen, tak suka bagi tau...macam mana Abah kalo tak berkenan dengan perangai ko, ada Abah libas ko, tak ada...Abah cakap elok-elok...ingat pesan Abah, jangan lupa asal usul. Dulu borang-borang sokongan ko dan adik-adik ko, sapa yang sain?, sapa yang sokong?, semua Long Ajis ko, Ketua UMNO tu yang sain”. Terima kasih Abah atas peringatan tu.

2 comments:

HHalem said...

Betul-betul nostalgia.
Duit biasiswa persekutuan RM15 sebulan gomen kasi.

Belajar sampai Lonton, gomen kasi.
Balik keja gomen kasi.
Ambil loan keta gomen kasi.
Loan umah gomen kasi.
Sekarang pinjaman anak belajar MARA kasi.

Tup tup sokong Pkr-Dap.

Memang ada wayar putus mana-mana.

TiS said...

HH,
Nasib baik le geng/batch saya, sepanjang pengetahuan tak de yang putus wayar. Yang membanggakan ramai le. Mungkin dia orang tu dulu memang orang susah yang sedar diri.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI