TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Sunday, July 31, 2011

HINDU PARIA MINSIDER MEMAINKAN SEMULA ISU WAHABI

Malam ini umat Islam di Malaysia akan mula menunaikan ibadat sunat, bersembahyang Terawih. Sudah menjadi kebiasaan bagi umat Islam di Malaysia, Sembahyang Terawih ini akan diadakan secara berjemaah samada di surau ataupun masjid. 
 Dalam bulan puasa inilah akan nampaknya penyatuan bagi umat Islam. Mereka tanpa mengira fahaman politik akan sama-sama mengunjungi surau dan masjid dan selepas Terawih akan sama-sama berbual sambil menikmati juadah yang dibawa oleh para jemaah ataupun yang disediakan oleh jawatankuasa surau dan masjid.

Ketika umat Islam akan memasuki Ramadan yang penuh berkat ini, tiba-tiba hari ini MInsider memainkan semula isu Wahabi yang sepatutnya telah dikebumikan berikutan kenyataan Putrajaya bahawa tiada isu tentang  Wahabi sebagaimana yang digembar-gemburkan. Mengapa perlu MInsider memetik kenyataan Zamihan yang dikeluarkannya seminggu yang lepas? kemudian artikel ini ditulis pula oleh Hindu Paria yang sememangnya anti dengan Islam.

Apakah MInsider yang didalangi oleh Yahudi ini sengaja ingin meniup api permusuhan dalam Islam. MInsider sedia maklum bahawa dalam bulan Ramadan, umat Islam tanpa mengira fahaman politik akan bersatu menjalani ibadah puasa mereka. Mereka akan bersama-sama berterawih, mereka akan sama-sama bergotong royong menyediakan bubur lambuk dan mereka akan bersama-sama bertukar juadah. Hal ini sebenarnya sangat ditakuti oleh golongan Yahudi dan dengan tindakan MInsider ini, apakah ianya sebagai satu penjelasan bahawa MInsider sememangnya ejen Yahudi di Malaysia?

Seharusnya dalam menyambut bulan Ramadan ini, umat Islam tidak sepatutnya diberitakan dengan perkara-perkara yang membawa perbezaan. Terlalu banyak persamaan dalam Islam yang boleh dibuat bersama dan alangkah eloknya sempena menyambut Ramadan ini cerdik pandai agama yang dulu sibuk mencari kelainan dalam pegangan masing-masing, mengambil pula langkah positif dengan sama-sama menyumbang pengetahuan ke media pujaan mereka ini dengan membekalkan umat Islam dengan cara-cara amalan yang baik dan tuntutan-tuntutan Islam sepanjang Ramadan. Berjuanglah pula untuk memperkukuhkan amalan umat Islam, ini jauh lebih banyak manfaatnya.


2 comments:

Wake UP! said...

Salam Bro. Nama pun paria. Dok senyap sajalah paria. Kalau tak puas hati, balik jadi kasta paria di India tu la.

Tok soh Menteri Dalam Negeri sibuk-sibuk nak bagi sijil beranak/kerakyatan pada keling paria.

TENGGARA is SOUTHEAST said...

W,salam,
Kawan geram....yang tulis berita tu entah faham entahkan tidak apa itu Wahabi. Silap-silap sembahyang Hindu pun tak tahu nak sibuk agama lain.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI