TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Sunday, August 7, 2011

HADI ANGGAP ISU JAIS-DUMC KECIL

Presiden PAS sewaktu mengeluarkan kenyataan berkaitan tindakan JAIS terhadap Gereja Methodist Damansara Utama langsung tidak menampakkan sebarang bentuk sokongan terhadap Hasan Ali. Hadi Awang menganggap itu adalah masalah kerajaan negeri.
Ini hal kecil saja.....cuma UMNO yang perbesarkan.
Walaupun pelbagai pihak dalam kerajaan negeri telah menghentam Hasan Ali, Hadi Awang mengatakan bahawa pihaknya tiada masalah dengan apa yang dilakukan oleh kepimpinan Khalid gagap.

Dengan menganggap isu tersebut sebagai masalah negeri, Hadi menganggap bahawa masalah yang boleh mengajak dan mendorong umat Islam murtad itu sebagai masalah kecil. Seharusnya selaku Presiden sebuah parti yang kononnya memperjuangkan Islam, isu ini bukanlah isu negeri, tetapi ianya adalah isu umat Islam seluruhnya.

Jelas sekali para pemimpin PAS sekarang ini lebih mementingkan kesinambungan perkongsian kuasa mereka dari mempertahankan Islam. Pada pemimpin PAS sekarang ini, Islam hanyalah label untuk menjual diri mereka walhal dari segi kualitinya mereka jauh lebih buruk dari yang tidak mempunyai label. Memang layaklah mereka bersekongkol dengan DAP dan PKR.

4 comments:

Anonymous said...

Presiden parti yang cikai dan tidak bijak dalam berpolitik, tapi dia amat bijak bila berlawan politik melayu sama melayu je...ni kalau perintah malaysia layak diberi jadi menteri pertanian je suh duduk dalam kebun tgk pokok je...bukan reti apa pun...

Anonymous said...

Meluat tengok gelagat pemimpin2 PAS masa kini macam Pak Dogol je.Bingung dan mengharubirukan umat Islam.Jawapan2 yg tidak ilmiah berdasarkan nas dan hadith.Semuanye kecil tapi yg besarnya ape? Sering menampakkan kebodohan dan kecetekan ilmu demi mempertahankan kepentingan politik.Mcm mane nak masuk Syurga klu jawapan macam budak2.

Abd Razak said...

isu memurtadkan orang2 islam isu kecil??? stahu saya isu tersebut amat berat dan wajib kita tolong sedarkan mereka yg terbabit.
klau kita termakan babi baru isu kecil sebab tak sengaja atau tak tahu atau terminum semasa berpuasa..yg ni baru isu kecil....mangkok haji hadi!!!

Abd Razak said...

haji hadi ni harap bibir mulut jer tebal tapi otak bebal.
bibir mulut dia macam bibir kerbau ada hati nak jadi pemimpin..kalau pakatan memerentah dia cuma dapat jawatan menteri di jabatan menteri jerr..DAP dan PKR sapu jawatan penting

ARTIKEL HANGAT BULAN INI