TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, August 1, 2011

HIPPIES TUA AKAN MERACAU DAN MERASUK MAHASISWA

Tak sangka. Ada juga yang masih mahu memangggil hippies tua yang dah nyanyuk ni untuk melakukan perasmian.  Solidariti Mahasiswa Malaysia menjemput Samad Janggut Putih untuk meracau sempena palancaran kempen Jom Baca Media Alternatif.

Baguslah, sekumpulan mahasiswa yang tak sedar diri akan bersatu dengan bekas sasterawan yang dah nyanyuk dan sasau. Kalau budak-budak mahasiswa ni bijak dan menjemput Samad Said sekadar nak dengar dia meracau. O.Klah,  tapi kalau nak ikut apa yang dia cakap, memanglah tak berguna belajar tinggi-tinggi. Kalau boleh para mahasiswa ni jangalah jadi macam hippies sasau ni yang tak tahu mengenang budi.

Kalau setakat nak kempen suruh Baca dan Banding, memang tak akan jumpa berita yang seiras, Hal itupun kalau mahasiswa tak boleh nak pikir, berhentilah jadi orang bijak. Ini kerana biasanya media alternatif yang anti kerajaan ni selalunya adalah Hantu Raya, Jin dan Polong yang bertuankan Pembangkang dan ini sudah tentu berita dan ceritanya menyimpang dari arus perdana.



5 comments:

Quantum Metal Consultant said...

Orang tua yang masih tergila dengan 'glamour' dan minta perhatian.

Suka sangat mencari idea dalam hutan, atas busut jantan, tepi longkang, semak samun maka datanglah ilham polong hantu syaitan.

Kononnya dia lah pejuang.

Anonymous said...

Hebatlah saudara Enal, satu sindiran yang tajam lagi sinis. Saya buat buat masa ini sebuk mengendalikan beberapa groups di facebook. Buat masa ini blog saya agak lama terabai.

Mungkin segalanya sudah teratur saya akan kembali ber blog mohon iklan kan groups yang baru lagi satu saya tubuhkan. kepada yang berminat nak join loginlah;
http://www.facebook.com/groups/263100440372488/?ap=1

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Kluangman,
Agak-agak Hippies tua ni sempat sedar tak?

Sdr MNor,
Wow, nampak busy, apa-apapun Selamat Berpuasa.

mancina said...

melayu memang mudah lupa ...seperti kata tun m,...terutama melayu umno...apa tidaknya....hippies tua ni laah yang memberi nafas kepada anak-anak melayu yang menuntut di universiti..dimana dengan usaha hippies tua nilah terbangunya bahagian penterjemahan DBP..yang mana kerja-kerja penterjemahan teks ke bahasa melayu bermula dengan keringat beliau....melayu mudah lupa...melayu UMNO

Anonymous said...

Si Tua bangka tidak sedar diri...patut da pencen dan tinggal saja dirumah cari idea buat puisi atau kaji sejarah tanah melayu...
Mendidik pelapis baru mengenali sejarah Tanah Melayu supaya jangan Derhaka dan jangan jadi Penghianat kepada negara.
Oleh..CounterStrike.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI