TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, August 27, 2011

PERKASA MINTAK KEMENTERIAN HAL EHWAL ISLAM

Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali mengemukakan cadangan agar diwujudkan Kementerian Hal Ehwal Islam agar segala permasalahan berkaitan agama Islam dapat ditangani dengan lebih bersistematik dan berkesan.

Pada masa sekarang, hal ehwal yang berkaitan dengan Islam hanyalah ditangani oleh seorang Menteri Di JPM. Menurut Tok Him, tanpa kementerian sendiri, pihak yang menjaga hal ehwal Islam seperti JAKIM kekurangan pengaruh dan kekuatan untuk bertindak.

Hal ini timbul ekoran akhir-akhir ini banyak hal-hal yang berkaitan dengan Islam gagal ditangani dengan berkesan hingga menggugat kedudukan Islam sebagai Agama Rasmi negara. Antaranya gerakan mengkristiankan umat Islam yang hangat diperkatakan sekarang. 

Agaknya nanti bila dah ada kementerian sendiri, mungkin ada juga polis sendiri sepertimana di Acheh. Di bawah ini adalah berita di mana Polis Agama begitu berkuasa di Acheh;
Indonesian religious police forces lesbian couple to live apart
BANDA ACEH, Indonesia (AFP) - Indonesian religious police said on Thursday they had forced a lesbian couple to separate and placed them under surveillance, even though homosexuality is legal in the mainly Muslim country.
The Islamic police force unique to Aceh province, on the northern tip of Sumatra, warned the couple before they were forcibly separated that under Islamic law they could be beheaded.
 'We told them that they must be beheaded and burned and their ashes must be thrown away to the sea. We are actually allowed by our religion to kill them,' South-west Aceh district religious police chief Muddatsir said.
 Ms Ranto, 26, and Ms Nuraini, 18, now live in separate villages 36km apart, he said.

No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI