TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, September 12, 2011

GUAN ENG TAK MENGAKU KETURUNAN CINA

Lim Guan Eng hari ini mula memperkenalkan borang rasmi kerajaan yang tidak perlu mengisi keturunan seseorang. Menurut Guan Eng ia adalah yang pertama seumpamanya di Malaysia.
You boleh kasi hantam saya punya muka woo....
Borang Anak Emas Pulau Pinang yang digunakan untuk menuntut bayaran RM100 sempena kelahiran baru bayi dari ibu atau bapa yang menjadi pengundi di Pulau Pinang. Sekali imbas nampak macam Guan Eng nak terapkan konsep satu kaum iaitu kaum Malaysian. Tetapi kalau dibelek betul betul, sesuai dengan nama borang tersebut, ini macam nak ambik balik konsep negara komunis  yang menjadikan semua bayi baru lahir anak kerajaan.  Ini adalah langkah awal dalam menafikan hak ibubapa terhadap anak-anak sebagaimana yang dibuat oleh komunis. Nanti bila dah cukup kuat, mereka akan tuntut bahawa Anak Emas itu adalah Anak Kerajaan. Ibu bapa akan mempunyai had yang terbatas terhadap anak-anak mereka. Maka sebelum anak-anak tersebut bebas menyatakan pendirian sendiri sebelum umur mereka 21 tahun, kerajaan yang akan menentukan nasib mereka. Anak Melayu, anak Cina, anak India dan anak sesiapa sahaja tidak akan tahu asal usul mereka. 

Ini adalah cara halus DAP untuk menghilangkan identiti bangsa, suatu hal yang telah berjaya dilakukan oleh rakan mereka PAP di Singapork bilamana pakaian yang dianggap pakaian kebangsaan yang dipakai oleh ratu cantiknya terus dipersoalkan.

Tak tahulah berapa ramai Melayu, India, Cina dan lain-lain bangsa yang sanggup membuang keturunan demi RM100.00

6 comments:

HHalem said...

Tuan;-)

Langkah pertama

1-menghapuskan Taraf Bumiputra/Melayu.

2- Semua layak masuk UiTM jika memerintah.

3- Lesen-lesen PKK/CIDB/AP akan terhapus.

Mak aiii..Tak terbayang kehancuran Melayu yg dibina selama ini.

Kasi 70%, China/India nak 100%.

Adakah jalan mudah LGE di tamat karer beliau?

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Tuan HH,
Cara paling mudah ialah Melayu Kedah bangkit menuntut semula agar Pulau Pinang dikembalikan semula kepada kerajaan Kedah kerana Pulau Pinang dahulu hanya di pajak oleh Inggeris. Kalau Guan Eng masih nak jadi KM Pulau Pinang, suruh dia masuk tender berapa dia sanggup pajak.

cacamarba said...

khalifah lim guan eng x guna..ketua menteri penang yg plg bangsat..tp..rm100 tu agk berjaya utk beli undi melayu penang..tu pon kalo melayu penang x seda lg yg depa ni dh dibabi babikn guan eng..tp kalo guan eng x guna berjy perintah lg sepenggal,mungkin melayu pn dh x wujud kt png..tahniah utk khalifah guan eng x guna..

Anonymous said...

RM100 ini adalah usaha membeli undi sebab satu syarat kelayakan untuk mendapatkan RM100 adalah, diantara seorang ibu atau bapa anak itu mestilah "PENGUNDI BERDAFTAR DI PENANG".
Dah sah DAP nak beli undi rakyat dengan menggunakan instrumen "POLITIK WANG" sebagai cara menghalalkan gejala rasuah dikalangan masyarakat. Diminta ada pihak membuat siasatan dan diambil tindakan undang-undang terhadap DAP & kerajaan Pulau Pinang untuk pencegahan rasuah menjadi berleluasa dan menjadi satu adat di Malaysia ini.

Anonymous said...

Yang taknak letak bangsa sangat tu pasai perjalanan mereka ka luar Negara sangat terbatas..

Kalau letak Cina atau India, tahu saja le pandangan masyarakat antarabangsa. Tambah lagi sekarang ketat pemeriksaan immigration.

Yang betina2, Negara luar ragu2 satni dari kalangan pelacur Cina Doll/Brides for rent/sale, atau yg konon pelancung tapi nak pi kerja secara haram dan overstay. Dengar kat Eropah, sampai kena tanggal sari, yg muda2 punya le kena check.

Yang jantan2 pulak dengar berita menyamar pi melancung, tapi kena tangkap bawa dadah (NZealand dan Australia). Yang duk buat busuk semua mereka ni le... tu pasai kalo boleh kalau boleh nak letak mereka sebagai MELAYU.. tak kena Malaysian Malaysia.

Mereka kepingin sangat nak sambutan dan layanan yang diberi kepada kita Melayu/Bumiputra yang masuk keluar Negara orang. Ni nak tumpang2 macam biasa guna nama baik Bangsa lain untuk kepentingan mereka.

Silap2 nanti berpakaian jubah, lilit ketayap dan tudung labuh.. punya ler nak menyamar.

Tapi kalau dalam Negara bukan main punya le bongkak, sekolah pun nak diAsing2kan pasai nak sangat pisahkan identiti dan belajar bahasa Kebangsaan Negara Cina dan India.

ALAHAI, Micheal Jackson, Obama tak pun hypokrit atau malu letak bangsa mereka BLACK..

Anonymous said...

Rombongan pelancung bangsa Cina kena tangkap kat Nzealand dan Australia bawa dadah..

Dah blacklist, asal ada Cina kat paspot, kena periksa sampai seluar dalam...

Itu pasai taknak letak bangsa... mudah lagi pi merata dunia supaya imigresen tak perlu check seluar dalam...

Ceh, kasi busuk nama Malaysia saja..

ARTIKEL HANGAT BULAN INI