TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, September 22, 2011

PARA PENIAGA MULA SENYUM LEBAR

Budget 2012 yang akan dibentangkan oleh DS Najib pada 7 Oktober ni dah mula keluar bunga-bunganya. Awal pagi ni, MInsider membayangkan melalui satu sumber yang entah dari planet mana yang katanya berkemungkinan kakitangan awam akan mendapat habuan satu bulan setengah bonus ataupun kenaikan gaji yang lumayan.
Signboard-signboard temberang yang bakal bergantungan
Kalau betul perkara di atas berlaku, kakitangan awam hanya mampu tersenyum sekejap aje. Yang memanjang tersenyum ialah para peniaga. Bagaimana naiknya gaji kakitangan awam atau bagaimana banyaknya bonus yang mereka terima, begitulah akan naiknya harga barangan yang mereka jual walaupun sewa tak naik, minyak tak naik dan barangan tu entah tahun bila dibuat.

Punya busuknya hati mereka ni, kalau boleh apabila kakitangan awam mendapat habuan, segala benda mesti dinaikkan, terutama barangan keperluan sekolah budak-budak. Biasanya bonus akan keluar hujung tahun dan keperluan barangan sekolah juga tentunya akan lebih mahal pada tahun ini walaupun sesetengahnya masih lagi menjual stok tahun lepas yang tak terjual.

Yang mengeluh pula tentunya mereka-mereka yang tak dapat bonus, yang kerja sendiri. Sudah sampai masanya agensi penguatkuasa memantau keadaan ini lebih awal lagi supaya budaya menjadikan apa yang diperolehi oleh kakitangan awam ini sebagai penanda aras oleh para peniaga tamak untuk menaikkan harga barang perniagaan mereka dihentikan.

2 comments:

HHalem said...

Tuan, dari sumber yg tidak boleh dipercayaai,

Blogger pro-BN, akan menerima saguhati krn blogging.

Daftar segera di pusat-pusat pilihan anda.

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Tuan HH,
Daftar kat pusat snooker boleh tak?

ARTIKEL HANGAT BULAN INI