TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, October 8, 2011

PAHAM KE DIA ORANG NI DENGAN POK NIK?

Ramai-ramai ni menurut Pok Nik melaungkan seruan agar hukum hudud dilaksanakan di negeri Kelantan. Apakah dia orang semua dah faham dengan konsep hudud yang Pok Nik nak bawa tu?

Kalau betul semua dah nak hudud, apa yang Pok Nik tunggu lagi? Karpal Singh bukan duduk Kelantan, Tun M bukan duduk Kelantan, DS Najib juga tak duduk Kelantan. Kalau macam tu punya ramai sokong nak hudud, setakat Karpal Singh sorang sekali jentik aje dah cukup.

Atau pok Nik sendiri yang belum faham atau masih kurang yakin dengan hudud yang dicadangkan? Atau cuma setakat seronok nak buat isu bila dekat nak PRU ni. Nanti janji kat orang ramai-ramai tu, lepas PRU 13 ni kalau PAS menang akan jalankan hukum hudud di Kelantan, kemudian senyap dan bila nak PRU 14 nanti keluar balik isu hudud.

Kalau hudud dah laksana, dah kurang isu nak salahkan UMNO, tak ke gitu?
Atau ramai-ramai ni mengAminkan doa yang dibaca Pok Nik mintak umurnya panjang lagi?

7 comments:

Anonymous said...

Hukuman hudud pertama yang 'akan' dijalankan di Kelantan nnt ialah menghantar surat saman terhadap Tun Mahathir... setakat itu sahaja KEJAYAAN BESAR Hudud ala Pok Nik di sane.....

Anonymous said...

yg menulis nie tahu ke cmne hudud/??? tahu nak hentam je..tu la dok layan 'berita hairan' la..'utusan najib' la....hmmm..

Anonymous said...

bertaubat la wahai penulis....org ramai mendoakan kesejahteraan utk ummat Islam d M'sia,d katenye doa utk Tuan Guru pnjang umur....mmg patut d pnjagkan umur Tuan Guru yg bnyak brjasa utk ummat Islam M'sia drpd org yg melwan dan mnyindir usaha nk mmartabatkan Islam mcm penulis nie...

cacamarba said...

rilek la anon2 suma..jentik pok nik skit pn dh melalak suruh bertaubat mcm bt salah besar..maksum sgt ka pok nick smpi tegur pn x boleh..xda kena mengena surat kaba utusan dgn pok nik..asik baca hahaharakah pun x berkembang jugak..baik baca sin chew daily..owh..lari tajuk..cuba anon2 cerita dan bg kami paham mcm mana kelantan @ pok nik nk laksana dan guna pakai hudud..maklum la,ilmu kami x tggi mcm pok nik dan anon2 suma tp tidaklah bodoh smpi nk sokong kapal singh dgn lim kit siang malam dan tidak dilupakan anwar al juburi..namun sebagai Islam,kami tetap sokong hudud.moga2 pok nick pjg umur tp x pyh la jd MB lg dh..sudah2 la tu..

kluangman said...

Nak doakan umur pok nik berapa panjang lagi? Tak logik minta panjangkan umur sedangkan masa sudah secukupnya diberikan kepada pok nik, yang patut doakan ialah kekalkan sihat tubuh badan dan otak pok nik, jangan dok karut ketika masa tinggal sejengkal, jangan dok pandai janji nak laksana hudud tapi 21 tahun tak buat apa2.

Elok letak jawatan dan biarkan orang muda terajui setelah nyata gagal membuat perubahan terbaik untuk umat Islam di Kelantan. Banyakkan papan iklan besar dan slogan bukan kemajuan sebenar.

Anonymous said...

Cacamarba : hang punya statement aku sukalah depa ni kalau jentik sikit pok nick satu kampung nak keluar kapok kecik..tapi kalau sorang melayu kena tibai dek hindu atau cina batang idung pun tak nampak hampeh punyo penyokong pok nick ...

Anonymous said...

21 tahun memerintah pandai cakap saja.. dok salahkan org lain sbb xbuat hudud..apa hasil selama ni pun xjelas, lg dok salahkan org lain sbb xbanyak ilmu..wakakakaka...dia bnyk ilmu sbb tu xde buat apa2..
wakakakaka..lawak2..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI