TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Wednesday, January 25, 2012

KEJAYAAN PAP SINGAPURA YANG INGIN DITIRU OLEH DAP

Mungkin inilah kejayaan Singapura yang ingin ditiru oleh DAP jika mereka berkuasa. Mereka bukan sahaja berjaya menghilangkan identiti bangsa, malah rakyat mereka kini sendiri tercari-cari apakah identiti kebangsaan dan tradisi mereka.

Kini rakyat mereka sudah mula cemburu dengan negara-negara lain yang mempunyai apa yang dikatakan identiti kebangsaan dan juga tradisi. Kalau dulu mereka telah dimalukan dengan identiti "pakaian kebangsaan" yang dipakai oleh ratu cantik mereka (sini), kini rakyat mereka telah melaung agar ditentukan apakah pakaian tradisi untuk rakyat Singapura untuk ditunjukkan kepada masyarakat dunia.


Apapun, rakyat Singapura mungkin lupa bahawa sesuatu yang baru, bukanlah tradisi. Tradisi ialah sesuatu yang turun temurun. Mencipta yang baru untuk dijadikan tradisi hanya akan mengundang ketawa sinis orang lain sahaja. 

Peliharalah apa yang kita ada dan banggakan pada hari ini yang kita warisi agar anak cucu kita nanti tidak tercari-cari identiti mereka dan menyalahkan kita atas kealpaan pada hari ini. Pilihlah kerajaan yang mampu mengekalkan semua ini.

2 comments:

Anonymous said...

Deepshit Asshole Party wanted to copy and work together with People Asshole Party.

Anonymous said...

Sebenarnya Singapore dilihat berjaya kerana rakyatnya bekerja kuat,tiada istilah subsidi kerajaan pada mereka.Rakyat Malaysia dilihat agak selesa dan kerja ala kadar krn kebanyakan brng keperluan disubsidi,myk petrol,myk mkn,gula,beras,tepung,dan byk lagi sampai x boleh nak hafal.Pendapatan negara kebanyakkan dibelanja utk tujuan diatas,tapi masih ada yg kata kerajaan zalim.............

ARTIKEL HANGAT BULAN INI