TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, January 1, 2012

MACAM NI KE PEJUANG?

Kalau mengikut kata-kata saksi seperti yang dilaporkan oleh MKini, Safwan Anang yang kononnya pejuang mahasiswa tu cuma berdarah mulut aje. Tapi kecohnya seantero Malaya hinggakan Rozan PKR kata dia difahamkan bahawa budak tu serius. Serius apa kebendanya? Serius lagi Azmin yang berjurai-jurai darah keluar dari bontotnya dulu. Tapi tak le kecoh sangat.

Kalau setakat mulut aje berdarah dah nak heboh, belum cukup jantan lagi. Askar-askar dan polis kita dulu berjuang sampai cacat anggota, malah ada yang hilang nyawa hanya untuk memastikan keamanan negara. Maka kalau dapat sedikit sebab kerana merosakkan keamanan dan ketenteraman yang telah dibayar dengan darah dan nyawa para pejuang terdahulu, maka rasanya ia terlebih dari wajar.

Inilah contoh segelintir yang ke universiti tetapi tak terpelajar. Tak tahu menghargai keamanan dan ketenteraman. Yang tak tahu dimana ingin membataskan kebebasan. Yang tak bersyukur dengan nikmat yang sedang dikecapi. Sudah sampai masanya diperkenalkan satu undang-undang yang melarang individu dan parti politik yang memperalatkan para pelajar dari terus bebas berpolitik.


5 comments:

Anonymous said...

ni lah dia pelaja2 yg bakal diliwat oleh peliwat politik, sbb apa sbb dorang ni dungu kpla otak, sbb tu mcm robot jer....

mcm ni nak pertahan kan negara , luka sikit mcm nak mampus dibuatnyeer lakonan....

Anonymous said...

mampus lg bagus...nyusahkan org je..banggang...

Anonymous said...

innalillah...bila mati safwan anang tu? tenat berapa lama ye?

Neilkie69 said...

Tak panjang umur budak ni, Nazak benar nampaknya...Inallillah...al Fatihah...Syahid ke dia ni? Sejuk perut Mak dia mengadungkan dia dulu, hilang segala keperitan semasa melahirkan dia dulu kerana menlahirkan seorang Perjuang Untuk membela seorang Peliwat...pasti bangga babap dia kerana anak yang dibesarkan dengan penat lelah mati sebagai seorang mejahid...KOMA lgi ke dia???

pr is dead! said...

koma je ke..ptt polis kejekn mamat bg mampos..spe la mak bapak bdk ni..nyushkn org la oi...abis duit je blaja..baik korng brenti blaja..msk politik..jd tukang bancuh kopi nuar juburi...hdp nyushkn org..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI