TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Thursday, January 12, 2012

NAJIB, PLEASE DECLARE, I'M GOING TO CHALLENGE YOU!

Apek ni tak puas hati bila PM, Datuk Seri Najib nak buat rumah terbuka Tahun Baru Cina peringkat Kebangsaan di Setiawan, Perak. PM kalau buat majlis, sure grand punya. Nak raikan rakyat mestilah raikan dengan kadar yang terbaik, bukan cincai yang macam DAP buat.


Ngeh tak puas hati dan mintak PM declare berapa dia belanja bagi setiap kepala. Agaknya dia nak lawan le tu.

Mana boleh nak banding perbelanjaan yang dikeluarkan semasa Rumah Terbuka Aidilfitri yang lepas antara yang dibuat oleh BN dan DAP.

BN nak bagi rakyat makan, cari makanan berkualiti, berstandard hotel 5 bintang, tentu le mahal sikit. Itu tanda menghormati rakyat. Biar rakyat sama-sama dapat rasa kemakmuran negara.

DAP bagi rakyat makan tempah dari warung bawah pokok ketapang, mesti le murah sebagaimana mereka juga pernah mengadakan sidang bawah pokok dulu. Memang murah. Itu standard DAP melayan rakyat. Sampai bila-bila pun tak akan sama dengan BN. Bagi DAP rakyat mesti kurang sikit dari pemimpin. Serupa le dulu, dapat aje bentuk kerajaan, terus beli Toyota Camry, sedangkan kebanyakan rakyat setakat merasa Proton Saga aje. DAP tak akan senang kalau melihat rakyat dapat lebih dan hidup senang, sebab kalau rakyat mewah dan hidup senang, mereka tak ada modal nak kempen.


5 comments:

HHalem said...

Betui Tuan:-)

Cina Bodoh-Piang..
Dia x tengok menu dan jenis..

TENGGARAisSOUTHEAST said...

Tuan HH,
Cina ni bab makan memang kedekut. Kalau boleh biar dia aje makan, orang lain jangan.

Anonymous said...

mustahil RM 15....yang lebih lagi tu dah sapu ke

Anonymous said...

betul tu takan RM 15.00.Hai bila nak bagi rakyat makan berkira sangat kau ye apek..Bab kau belanja kekawan kau mabuk dan berkaraoke siap dng gro kau tak nak declare ke. musibat

Anonymous said...

musibat nie berani tak nak bertanding kat Parit Sulong....aku tunggu nie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI