TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, February 12, 2012

NUAR JUAL GAMBAR KAT FELDA ULU TEBRAU


Sebiji macam orang jual ubat. Ceramah Nuar kat Felda Ulu Tebrau sebentar tadi aku rasa ada le hampir 1000 orang yang hadir. Sebelum Nuar sampai, Salahuddin dah berucap dulu. Kalau dengar Din cakap, macam konfiden aje dia akan jadi MB Johor. Kata Din Cina tak mungkin jadi MB Johor. Jui Meng tak ada, berani le Din cakap macam tu.

Nuar datang disambut dengan sepanduk dari penduduk Felda Ulu Tebrau. Aku ingat Nuar tak perasan. Rupanya sepanduk tu le yang membuatkan dia naik angin.


Mungkin dah dapat berita awal tentang sepanduk tu, maka Nuar berucap dengan berbekalkan sekeping gambar. Nak tau gambar apa? Mula-mula aku ingatkan gambar dia buat Umrah. Pasal kat Tweeter dia beberapa hari yang lepas, sibuk kata buat Umrah. Rupanya tidak. Ini le gambarnya.


Ini le gambarnya. Gambar dia bersama pemimpin Hamas, Khalid Mashal. Dia temberang kat penduduk Felda kononnya dia le yang amat-amat menyokong Palestin. Dengan bangganya dia menunjukkan sekeliling pentas gambar dia bersalam dengan Khalid Mashal di Doha. Tapi orang Felda bukannya bodoh. Ada juga yang bercakap, entah-entah dia pergi jumpa Hamas tu sebab nak mintak maaf sebab dah sokong Israel hari tu. Nampaknya orang Felda pun sedar yang Nuar ni sesumpah.

Selebihnya, sebagaimana biasa, apa yang keluar dari mulut Nuar, yang betul hanya salamnya aje. Yang lain temberang yang boleh membuatkan orang seronok.  Bagaimanapun, secara keseluruhannya, puak pembangkang macam dah tak ada modal untuk berkempen bila mengheret kisah-kisah Tun M yang dah pencen. 

Tapi jangan terperanjat pulak, lepas Nuar berucap ada 2 lagi yang akan berucap, tapi kesian. korang nak tau kenapa?


Lepas Felda Ulu Tebrau, Nuar ke Felda Cahaya Baru. Habis jem jalan Felda Ulu Tebrau, semua orang ikut Nuar ke Cahaya Baru. Rupanya yang ramai tu pendengar hantu. Kah...kah...kah...Nuar bawak orang luar rupanya, dia takut terjadi sebagaimana kehadiran Mahfuz dulu (SINI).

Maka kalau lepas ni puak Pakatan menang, mungkin juga ada pengundi hantu agaknya. Lain-lain cerita ceramah kat Felda Ulu Tebrau ni, kalau aku rajin, esok aku ulas lagi. 


6 comments:

Anonymous said...

yg pergi dengar tu bkn sume sokong nuar. dia tu pandai kelentong je. pandai buat janji untuk tagih undi je. wahai warga felda tepuk kepala tanya akal...

Anonymous said...

gambar suruh pecaya,video cam ne tu..

Sudir said...

Salah sorang pendengar hantu adalah TIS.. hehe..

Anonymous said...

ape bukti yang menunjukkan anuar nie sokong israel?
seronok ke hentam orang sana sini?
ad bukti yang kukuh ke?

Anonymous said...

to anon 28/2..
tu la x baca berita, duk bwh tempurung sibuk nak melalak jugak..

Anonymous said...

Kenapa tak nak datang ke Felda Pasir Raja? Felda ni dah jadi deposit tetap penyokong takjub PAS dari dulu sampai laa ni. Kendian baru le merebak sikit2 masuk felda Bukit Ramun, pegi ke Sg. Sayong dan las baru Bukit Besar. Idup kalu tak menyusahkan orang agaknya rasa tak bahagia Si BABI nih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI