TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, February 18, 2012

SEMAKIN KUAT UNTUK MENOLAK CALON INDIA

Bila terbaca aje kenyataan Hindraf ni, semakin kuat aku nak mengajak orang-orang BN di Johor ni agar menolak mana-mana calon dari kalangan masyarakat India. Bukannya membenci orang India, ramai orang India yang baik-baik dan bagus tetapi sekadar untuk menunjukkan bantahan terhadap tindakan segelintir mereka yang kurang ajar dan tak sedar diri.

Rasanya ajakan aku ni tak salah, kerana pada PRU 12 yang lepas juga masyarakat India ramai yang tak sokong calon BN dengan memberikan undi kepada parti lawan. Maka kita cuba pulak dalam PRU 13 ini agar mereka merasakan bagaimana kalau tiada suara dalam kerajaan.


Kalau dah tok nenek dan mak bapak mereka dulu leka tak memohon kad pengenalan pun nak salahkan UMNO, tentu ada cencurut delam kepala. Sesetengah dari mereka tu sebaya atau lebih tua dari DS Najib, kenapa pulak mesti DS Najib yang kena mintak maaf?

Silap-silap masa orang sibuk beratur buat kad pengenalan, tok nenek dan mak bapak mereka dulu beratur kat kedai todi. Mana nak ada kad pengenalan. Wajib marah kat tok nenek dan mak bapak korang yang tak daftarkan anak-anak yang lahir, bukannya salahkan UMNO. Korangpun bukannya ahli UMNO. Bodoh punya tambi!

Kepada pemimpin UMNO dibeberapa bahagian di Johor ni, harap dapat bertegas pada kali ini. Ini kerana telah ada desas desus kononnya calon-calon dari MIC nak melakukan pertukaran kerusi. Pemimpin tertinggi BN pula kena ingat, jangan dengar suara pemimpin sahaja, suara akar umbi semakin jelas mengatakan, walaupun kubu BN dan UMNO, tetapi kalau bukan Melayu calonnya, tiada sokongan lagi untuk PRU kali ini.


1 comment:

anti PAS DAP PKR bastard said...

fuck u hindraf....tolong hormat org lain...........................................................................................................

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI