TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Tuesday, March 6, 2012

DERIH HINA ORANG BERDOA SAMBIL MENANGIS

Semalam ramai pemimpin PAS yang menangis. Sampai ada yang tanpa silu mengaku mereka menangis. Sebabnya bukanlah besar sangat, hanya kerana Phahrol dan Semail terima semula jawatan EXCO dalam kerajaan Kedah.

Tak ada pulak puak PAS yang tanya sebab mereka nangis. Adakah kerana mereka gembira sebab 2 orang tu kawan mereka atau mereka sedih sebab tak dapat ganti tempat 2 orang tu?

Malah Pok Nik juga kerap dilihat berdoa dan menangis. Sambai berjaja gambar menunjukkan Pok Nik berdoa dan menangis. Tapi Derih Ahmad tak kisahpun. Tapi bila Hasan Ali berdoa sambil menangis, Derih Ahmad susah hati betul. Derih tak dapat terima bahawa Hasan Ali dah insaf dan sedih mengenangkan nasib orang-orang Islam yang semakin tertipu dengan orang-orang macam Derih.


Bila Hasan Ali berdoa sambil menangis, Derih suruh Hasan Ali menangis kuat-kuat. Patut Derih tak payah nasihat lagi kat Hasan Ali tu, dia bukannya ahli PAS lagi. Pi la nasihat dan suruh Pok Nik berdoa sambil menangis kuat-kuat. Awat...apa Derih, hang ingat Pok Nik saja ka yang bulih nangis sambil berdoa? Pok Nik tu lagi besaq wayangnya.

3 comments:

usin said...

INI OLANG KITA MINTAK LAGI MANYAK2 BIKIN 'MUHASABAH' DILI. SGT JAHAT LA LIA PUNYA PELUT.... HALAP ALLAH TAALA KASI MUKAK LIA PUNYA ATI...

Anonymous said...

MENANGIS SESEORANG ITU KERANA MENGHARAP KERADHAAN ALLAH MEMBAWA MAKSUD HATI ORG ITU MASIH LAGI LEMBUT DAN SENTIASA BERKEHENDAKKKAN KEPADA TAUBAT SENTIASA MENGINGATI ALLAH . BERBEDA DENGAN ORG YANG TAK MENANGIS YANG MANA HATINYA TELAH KERAS DAN PENUH DENGAN TITIK HITAM DAN NODA

Anonymous said...

Kalau menangis tu kerana terlalu cinta kpd Allah tak apa, bagus...ni nampak sangat menangis kerana kebodohan

ARTIKEL HANGAT BULAN INI